Με πολύ θάρρος αλλά και θράσος η λατρεμένη Νένα Μεντή τόλμησε να υψώσει ανάστημα σε… ολόκληρη Κατίνα Παξινού, ούσα νεαρή σε ηλικία.
Αρκετά χρόνια πριν μπει στην ζωή της (και την δική μας) η ιδιωτική τηλεόραση, η γεννημένη το 1945 ηθοποιός, μεγάλωνε μέσα στο θέατρο που έμοιαζε να είναι από την αρχή και ο φυσικός της χώρος.
Άλλωστε στην οικογένεια υπήρχε καλλιτεχνική φλέβα καθώς ο πατέρας της ήταν ο συνθέτης Σπήλιος Μεντής, θείος της ο ηθοποιός Κώστας Μεντής και εξάδελφός της ο Χρήστος Βαλαβάνης. Και παραμένοντας σε ανάλογη τροχιά και η ίδια παντρεύτηκε τον συνάδελφό της Κώστα Στυλιάρη, ενώ ηθοποιός είναι και ο δεύτερος σύζυγός της, Σταύρος Μερμύγκης, με τον οποίο μάλιστα απέκτησαν και μια κόρη, την Μαρία.
Πριν από όλα αυτά πάντως χρειάστηκε να γαλουχηθεί στα δύσκολα σε ό,τι αφορά στο θεατρικό σανίδι αφού το 1966, σε ηλικία μόλις 21 ετών, βρέθηκε να σπουδάζει στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου υπό τις οδηγίες και την στενή παρακολούθηση δύο ιερών τεράτων. Του Αλέξη Μινωτή και της Κατίνας Παξινού…
Η πορεία και των δύο και το βιογραφικό που κουβαλούσαν στις πλάτες τους έκαναν τους μαθητές να στέκονται σαν αγάλματα απέναντί τους. Ο Μινωτής, άλλωστε, ήταν γνωστό πόσο απαιτητικός κι αυταρχικός ήταν.
Χαρακτηριστική άλλωστε είναι και η διήγηση του ηθοποιού Μάνου Βακούση, ο οποίος είχε αποκαλύψει ότι σε μια πρόβα του έργου «Πέρσες», είχε πει την ιστορική ατάκα «Εδώ μέσα θα μιλάμε μόνο δύο άνθρωποι. Εγώ και ο Αισχύλος», για να περιγράψει την στρατιωτικού τύπου πειθαρχία που βασίλευε στο Εθνικό!
Στο ίδιο μήκος κύματος και η συμπεριφορά της Κατίνας Παξινού, που εκτός όλων των άλλων, είχε στην φαρέτρα της και ένα Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου, που όπως και να το κάνουμε έκανε τους υπόλοιπους να την αντιμετωπίζουν με ακόμη μεγαλύτερο δέος, την ώρα που η ίδια έχοντας υψηλότατα στάνταρντς, συχνά έκανε σφοδρές παρατηρήσεις στους νεαρούς μαθητές.
Μια τέτοια ήταν τότε και η Νένα Μεντή η οποία έκανε τα πρώτα της βήματα σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Άλλοι στην θέση της θα «κατάπιναν» κάθε σχόλιο, κυριευμένοι και παγωμένοι από τον φόβο, αλλά εκείνη φρόντισε από την αρχή να προχωρήσει σχεδόν από την αρχή σε μία κίνηση απολύτως δηλωτική του χαρακτήρα της.
Η Κατίνα Παξινού, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή της η ηθοποιός, όχι μόνο σχολίαζε επικριτικά όλους όσους έκαναν λάθη στους ρόλους τους, αλλά πολλές φορές το έκανε από το καμαρίνι της από όπου φώναζε κιόλας! «Όχι απλώς έκλεινε τα αυτιά, αλλά έκανε παρατηρήσεις από το καμαρίνι στη σκηνή όπου εγώ έπαιζα. Ήμουν μια νέα ηθοποιός, άπειρη, που έπαιζα με τον Μινωτή.
Μία, δύο, τρεις… Πάω στο καμαρίνι, αυτή ήταν μπροστά στον καθρέφτη, αγέρωχη, υπέροχη, εγώ όρθια πίσω “τόση” και της λέω: “Κυρία Παξινού, αν μου ξανακάνετε παρατήρηση την ώρα που είμαι στη σκηνή, θα τα μαζέψω από τη σκηνή επάνω, θα φύγω και δεν θα ξαναγυρίσω”. Με κοίταξε, με κάρφωσε, δεν μου απάντησε, έστριψα κι έφυγα και από τότε δεν ήθελε να με βλέπει μπροστά της», διηγήθηκε η Νένα Μεντή.