Την στιγμή που το ζήτημα της δίκαιης επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην πατρίδα τους απασχολεί την Ελλάδα εδώ και δύο αιώνες, «λάδι» στη φωτιά βάζει το σημερινό δημοσίευμα του βρετανικού περιοδικού «The Spectator» το οποίο έχει τίτλο «The Elgin marbles and the rot of ‘decolonisation’» (Τα Ελγίνεια Μάρμαρα και η σαπίλα της αποαποικιοποίησης).

">

Σε αυτό ο ιστορικός Ζαρίρ Μασάνι αναφέρει πως την εποχή που ο λόρδος Έλγιν πήρε τα Γλυπτά, το 1802, ο Παρθενώνας ήταν ένα ξεχασμένο ερείπιο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας!

Ο Έλγιν πήρε επίσημη άδεια από την τότε οθωμανική κυβέρνηση για να πάρει τα μάρμαρα, τα μετέφερε με μεγάλο προσωπικό κόστος στην Βρετανία όπου τα πούλησε στην βρετανική κυβέρνηση.

«Το νέο ελληνικό κράτος, το οποίο δημιουργήθηκε με βρετανική βοήθεια, είχε απαίτηση για τα μάρμαρα μισό αιώνα μετά!», αναφέρει το δημοσίευμα.

Στη συνέχεια, ο Μασανί σημειώνει πως δεν υπάρχει απόδειξη ότι οι σύγχρονοι Έλληνες κατάγονται από τους Αθηναίους που ζήτησαν να κατασκευαστεί ο Παρθενώνας, ούτε από τους σκλάβους που τον έφτιαξαν καθώς υπήρξε μεγάλη μετακίνηση και μίξη πληθυσμών στο διάβα του χρόνου!

«Οι άνθρωποι σαν το Λόρδο Έλγιν ανακάλυψαν ξανά και διέσωσαν τα κλασικά ερείπια από την καταστροφή», σύμφωνα με τον Μασανί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το «εμπρηστικό» άρθρο καταλήγει τονίζοντας πως η θέση των Γλυπτών είναι στο Βρετανικό Μουσείο όπου θα τα θαυμάζουν περισσότεροι από 6 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο και όχι στο Μουσείο της Ακρόπολης όπου έρχονται κάθε χρόνο λιγότερο από το ένα τρίτο των παραπάνω επισκεπτών.