Οι νέες θεραπείες για τον αυτισμό, πώς γίνεται ο χειρισμός των γονέων που σοκάρονται από τη διάγνωση, η πρόοδος των ερευνών, θέσεις εργασίας και κοινωνική ένταξη για άτομα με αυτισμό:
ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στο δεύτερο Διεθνές Συνέδριο για τον Αυτισμό, με τίτλο Προκλήσεις και Λύσεις, που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα.
«Τώρα γνωρίζουμε τον όρο, τη λέξη αυτισμός, αλλά γνωρίζουμε πολύ λίγα για τα διαφορετικά προβλήματα που επιφέρει, που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς: οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι προκαλεί διαταραχές ύπνου, γαστρεντερικά προβλήματα» σημειώνει ο επικεφαλής του κέντρου ερευνών για τον αυτισμό στο Σαν Ντιέγκο, Στέφαν Έντελσον.
Η ιδέα για το Συνέδριο ανήκει στην Εκατερίνα Μεν, που έχει επίσης ιδρύσει το «Κέντρο για προβλήματα Αυτισμού».
Η ίδια έχει ένα παιδί που διαγνώστηκε με αυτισμό όταν στη Ρωσία ήταν ελάχιστα γνωστά για την αναπτυξιακή αυτή διαταραχή.
Της είπαν ότι το παιδί της δεν μπορούσε να πάει στο σχολείο.
Τώρα η ίδια και ο γιος της Πλάτωνας αποδεικνύουν ότι το σχολείο και μάλιστα με συμμαθητές χωρίς ειδικές ανάγκες είναι απολύ τως εφικτό.
«Χάρη στις διάφορες πηγές που χρησιμοποιούμε, μεθοδολογικές, διδακτικές, αισθητηριακές, διεγερτικές δίνουμε τη δυνατότητα στο παιδί να κάνει τη μετάβαση από ειδικό σε γενικό σχολείο με το δικό του ρυθμό» αναφέρει η Ε. Μαν.
Η μητέρα του Ντάνγια «πέρασε» μία κόλαση όταν η δασκάλα του νηπιαγωγείου αντιλήφθηκε ότι το παιδί της πάσχει από αυτισμό.
Βρήκε τις πόρτες παντού κλειστές, μέχρι να βρεθεί το σχολείο που ίδρυσε το Κέντρο Αυτισμού.
Τώρα ο Ντάνγια προοδεύει συνεχώς και δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες.
Η μητέρα του πιστεύει ότι μία μέρα θα ασχοληθεί με τους υπολογιστές.