«Σπάσιμο» του προγράμματος των νέων φρεγατών του ΠΝ αποφάσισε το Μέγαρο Μαξίμου σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν κυβερνητικοί κύκλοι. Ο λόγος ότι η κυβέρνηση θέλει να τραβήξει το -κατά τα άλλα- επείγων πρόγραμμα της απόκτησης νέων μονάδων σε βάθος χρόνου.
Έτσι η απόφαση μετατίθεται για το φθινόπωρο και βλέπουμε, ενώ η «ενδιάμεση λύση» (δηλαδή η εξίσου επείγουσα απόκτηση δύο οποιονδήποτε μεταχειρισμένων φρεγατών για να καλύψουν τα τεράστια κενά) και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200 θεωρητικά θα επιδιωχθεί να λυθούν νωρίτερα.
Διαφαίνεται επομένως ο “κίνδυνος” η κυβέρνηση να επιλέξει την THALES ικανοποιώντας έτσι δηλαδή εν μέρει τη Γαλλία για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, την Ολλανδία για την «ενδιάμεση», με την πρόθεση να δείξει ότι θέλει ενίσχυση του ΠΝ και αφήνοντας βέβαια τελευταίο το θέμα των νέων φρεγατών να καταλήξει σε ποιον άλλο, μα τις ΗΠΑ με τις MMSC ή HFF ή HF-2 κ.ο.κ.
Η πρωτοφανής αυτή εμμονή και επιμονή της κυβέρνησης για πλοία καθηκόντων «Ακτοφυλακής» και καταδίωξης λαθρεμπόρων ναρκωτικών, όπως κάνουν τα LCS των ΗΠΑ θα καταδικάσει το ΠΝ σε οριστική γεωστρατηγική έκλειψη και αδυναμία να προστατέψει Αιγαίο και ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα σε ανατ. Μεσόγειο.
Πρόκειται για μια ολέθρια επιλογή και παρά το γεγονός ότι το ΠΝ τις κατέταξε τελευταίες στη σχετική αξιολόγηση, αυτό λίγο επηρεάζει την κυβέρνηση η οποία είναι αποφασισμένη να μετατρέψει το ΠΝ σε Λιμενικό.
Πλέον η περίφημη λίστα περιλαμβάνει τις φρεγάτες Belh@rra, A200, Arrowhead 140, ιταλικές FREMM, SIGMA και φυσικά τις… MMSC.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η απόφαση να «κοπεί» η Ισπανική πρόταση για την φρεγάτα F-110 αλλά και η μια εκ των δύο Γερμανικών προτάσεων που αφορά την φρεγάτα A-300 ήταν αποτέλεσμα της «εξονυχιστικής» αξιολόγησης αλλά και άλλων παραμέτρων.
Οι λόγοι όπως παρουσιάζονται είναι τουλάχιστον αστείοι:
Πρόκειται, λένε, για μη ολοκληρωμένες προτάσεις με αρκετά κενά και αστερίσκους και αφορούν ‘’paper ships’’ και όχι δοκιμασμένα πλοία.
Απλά να θυμίσουμε ότι AH140 και Sigma είναι και αυτά ‘’paper ships’’, καθώς δεν υπάρχει σκάφος στο νερό.
Ο έτερος λόγος όπως αναφέρουν είναι το κόστος τους. Πράγματι οι Ισπανικές φέρονται να είναι ακριβότερες, αλλά ας μην ξεχνούμε ότι πρόκειται για ένα σκαρί των 6.500 τόνων και των 145 μέτρων μήκους, πλοίο με άλλα λόγια που θα μπορούσε να εγγυηθεί την απόλυτη υπεροχή του ΠΝ στην ανατ. Μεσόγειο.
Ο πλέον βέβαια αστείος λόγος, όπως παρουσιάζεται, είναι ότι στην περίπτωση των Ισπανών ρόλο φαίνεται ότι έπαιξαν και οι εξοπλιστικές σχέσεις που έχουν αναπτύξει με την Τουρκία τα τελευταία χρόνια και έχουν ως αποκορύφωμα την κατασκευή του ελικοπτεροφόρου Anadolu.
Έτσι οι «φωστήρες» της κυβέρνησης σκέφτηκαν ότι για να «τιμωρήσουν» την «κακή» Ισπανία έπρεπε να κόψουν την πρόταση της!
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.