Ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε όλους τους δρόμους της Ευρώπης πραγματοποιείται σήμερα, καθώς γίνεται πλέον υποχρεωτική η παρουσία των έξυπνων περιοριστών ταχύτητας όπως άλλωστε και των συσκευών καταγραφής δεδομένων σε όλα τα επιβατικά οχήματα που θα λαμβάνουν νέα έγκριση τύπου.
Τόσο οι έξυπνοι περιοριστές ταχύτητες όσο και τα «μαύρα κουτιά» θα περιλαμβάνονται από εδώ και στο εξής στον βασικό εξοπλισμό όλων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων, γεγονός που αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην προσπάθεια για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.
Οι έξυπνοι περιοριστές ταχύτητας
Το συγκεκριμένο σύστημα θα αναγνωρίζει το όριο ταχύτητας στον δρόμο στο οποίο θα κινείται το όχημα και στην περίπτωση που ο οδηγός το έχει υπερβεί θα ενημερώνεται με σκοπό να προσαρμόσει αναλόγως την ταχύτητα κίνησης.
Αν ο οδηγός του οχήματος δεν συμμορφωθεί με την υπόδειξη, τότε ο περιοριστής ταχύτητας θα αναλαμβάνει δράση παρεμβαίνοντας στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με δεδομένο ότι ένα σημαντικό ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα, οι ηλεκτρονικοί περιοριστές πρόκειται να μειώσουν έως και 30% τον αριθμό των ανθρώπων που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στην άσφαλτο.
Οι «έξυπνοι περιοριστές ταχύτητας» θα συνδυάζουν τη λειτουργία των αισθητήρων-ραντάρ που συναντά κανείς σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα δεδομένα που μπορεί να προσφέρει η χαρτογράφηση των δρόμων, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπιστία τους ακόμα και σε λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες.
Σε πρώτη φάση, πάντως, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να παρακάμπτει τη λειτουργία των περιοριστών ταχύτητας, παραμένοντας πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε δύο χρόνια από σήμερα, τον Ιούλιο του 2024, η υποχρεωτικότητα θα αφορά όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα περνούν στην παραγωγή και θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα μαύρα κουτιά
Γνωστοί και ως ψηφιακούς καταγραφείς δεδομένων, τα «μαύρα κουτιά» θα «αποθηκεύουν» κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την κίνηση ενός αυτοκινήτου.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν θα έχει τη δυνατότητα παρέμβασης ή απενεργοποίησης της καταγραφής των δεδομένων κίνησης του αυτοκινήτου, ώστε τα στοιχεία που αποθηκεύονται στο μαύρο κουτί των αυτοκινήτων να είναι αδιάβλητα.
Το σύστημα θα ξεκινά την καταγραφή των δεδομένων όταν αναγνωρίζει μια επικίνδυνη κατάσταση, η οποία είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ατύχημα και θα ολοκληρώνεται μερικά δευτερόλεπτα αργότερα ή μετά το τέλος του όποιου τροχαίου συμβάντος.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.