Για ακόμη μια αντιπυρική περίοδο συνεχίζεται το φιάσκο με τα αεροσκάφη Air Τractor, τα οποία κρίθηκαν ακατάλληλα για την αντιμετώπιση και τις μεγάλης φωτιάς που έχει ξεσπάσει στον Κουβαρά.
Σύμφωνα με όσα είπε ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής, αντιστράτηγος ε.α. Ανδριανός Γκουρμπάτσης, στην Αττική ήταν σε εναέρια επιτήρηση δύο αεροσκάφη τύπου Air Tractor. Όταν λοιπόν ξεκίνησε η πυρκαγιά τα αεροσκάφη αυτά ήταν ήδη στον αέρα, αλλά δεν επιχείρησαν να κατασβήσουν την πυρκαγιά και να προλάβουν την εξάπλωσή της.
Ο λόγος ήταν ότι τα δύο αεροσκάφη που ήταν στον αέρα ήταν «σταθερής υδροληψίας», δηλαδή μπορούσαν να γεμίσουν νερό μόνο από το αεροδρόμιο.
Για τον λόγο αυτό, λίγο αργότερα δόθηκε εντολή να απογειωθούν δύο αεροσκάφη Air Tractor από Αγχίαλο τα οποία είναι αμφίβια και μπορούν να πάρουν νερό από θάλασσα για αεροπυρόσβεση.
Φέρνουν τώρα 2 Α/Φ Air Tractor από Αγχίαλο, γιατί αυτά είναι αμφίβια και μπορούν να πάρουν νερό από την θάλασσα για αεροπυρόσβεση, ενώ τα 2 ιδίου τύπου από το Τατόι είναι σταθερής υδροληψίας δηλ. γεμίζουν με νερό από Αεροδρόμιο! pic.twitter.com/8a0ZYOisYX
— Γκουρμπάτσης Ανδριαν (@Gkourmpatsis) July 17, 2023
Γιατί έφυγαν τα 2 Α/Φ #AirTractor, που ήταν ήδη στον αέρα όταν ξεκίνησε η #πυρκαγιά στον #Κουβαρά, λόγω εναέριας επιτήρησης στην #Αττική, χωρίς να επιχειρήσουν κατά το αρχικό στάδιο αυτής; pic.twitter.com/gSJIsOKGLs
— Γκουρμπάτσης Ανδριαν (@Gkourmpatsis) July 17, 2023
Πριν λίγο ξέσπασε #πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στο Ν. #Κουβαρά Αττικής. Πόσο σημαντική για την πρόληψη εξάπλωσης πυρκαγιάς είναι η συμβολή του μέτρου της εναέριας επιτήρησης κι αν αυτή έχει άρτια σχεδιαστεί και οργανωθεί για να καλύψει τις επικίνδυνες δασικές εκτάσεις Αττικής.! pic.twitter.com/sCaKauSzHN
— Γκουρμπάτσης Ανδριαν (@Gkourmpatsis) July 17, 2023
Το πρόβλημα με τα συγκεκριμένα, όπως έχει αναφέρει εγκαίρως το pronews.gr, είναι ότι δεν είναι κατάλληλα για πυροσβεστικά καθώς σχεδιάστηκαν μάλλον για… ψεκασμούς ενώ μεταφέρουν μόνο μέρος του νερού που μπορούν να φέρουν τα CL-415 (δηλαδή το μισό) και κλάσμα του αντίστοιχου φορτίου που μπορούν να φέρουν αεροσκάφη όπως το BE-200 ή το IL-76.
Πιο συγκεκριμένα το Air Tractor μεταφέρει μόνο 3 τόνους νερού την στιγμή που το CL-415 μπορεί να μεταφέρει πάνω από έξι, το Be-200 (το ρωσικό «θηρίο» που έσβηνε πρόπερσι τις πυρκαγιές) 12 τόνους και το IL-76 που ξεπερνά τους 16 τόνους!
Ακόμη και το «αρχαίο» PZL μπορεί να φέρει 2,2 τόνους νερού ή επιβραδυντικού υλικού!
Εκτός αυτού το αεροσκάφος δεν μπορεί να κάνει υδροληψία σε μεγάλο κυματισμό (όταν πνέουν δηλαδή ισχυροί άνεμοι) σε αντίθεση με το CL-415 ή το Be-200 κάτι που περιορίζει σημαντικά την επιχειρησιακή του ευελιξία αφού θα πρέπει να αναζητήσει το πλησιέστερο αεροδρόμιο και αυτό αν έχει τις υποδομές για την ανεφοδιασμό του σε νερό ή επιβραδυντικό υλικό.
Εκτός των άλλων το AT 802 είναι ένα αργό αεροσκάφος αφού αναπτύσσει μεγίστη ταχύτητα 350 χ.α.ω. σε σχέση με τα 710 του Be-200!
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.