Το τραγικό δυστύχημα με το αεροσκάφος CL-215 Canadair στην Εύβοια που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των ηρωικών πιλότων, φέρνει αναπόφευκτα στην συζήτηση για το τι γίνεται, ή καλύτερα για το τι πρέπει να γίνει στο σύστημα κατάσβεσης των δασικών πυρκαγιών συνολικά της χώρας, όπως και στον  εναέριο στόλο αεροπυρόσβεσης.

Αυτό γιατί επείγει η ανανέωση όχι μόνο του εναέριου στόλου των πυροσβεστικών αεροσκαφών αλλά και του συστήματος αντιμετώπισης πυρκαγιών συνολικά.

Τα CL-215 είναι σχεδόν μισού αιώνα αεροσκάφη, τα CL-415 είναι εικοσαετίας και μικρή διαφορά έχουν σε μεταφορική ικανότητα, ενώ ερευνάται και η αξιοπιστία τους: Έχουν επίσης σημαντικές απώλειες, αναλογικά με τα χρόνια υπηρεσίας, περισσότερες από τα -215!

">

Αυτό ξεκινά από την εκπαίδευση συνεχίζει στην έγκαιρη προειδοποίηση (με σταθμούς στο έδαφος και drones στον αέρα και αεροσκάφη επιφυλακής) και καταλήγει έως τα πυροσβεστικά μέσα.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η σταδιακή απαξίωση και η διάλυση της Δασικής Υπηρεσίας (η οποία συντελέστηκε μεθοδικά μεταξύ 1984 και 1998) έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις τεράστιες καταστροφές που ακολούθησαν.,

Η έλλειψη έμπειρων δασοπυροσβεστών, σε συνδυασμό με την επίσης κατάργηση της Αγρονομίας-Αγροφυλακής  οδήγησαν ολοκληρωτικά στην εξάρθρωση του συστήματος αντιμετώπισης  των δασικών πυρκαγιών.

Μάλιστα η κυβέρνηση  του Κώστα Καραμανλή είχε δεσμευτεί για την επανασύσταση της Αγροφυλακής, πλην όμως αυτή ουδέποτε συντελέστηκε.

Προσλήψεις έγιναν, την περίοδο 2005-2006 αλλά τελικά οι νέοι αγροφύλακες κατέληξαν κλητήρες σε υπουργεία, αφού η νέα υπηρεσία ποτέ δεν επανασυστάθηκε.