Σήμερα στις 14:00 αναμένεται να οδηγηθεί στον ανακριτή ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας προκειμένου να απολογηθεί για το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη με τους 57 -έως τώρα- νεκρούς ο οποίος ακόμα και σήμερα μιλά για το “μερίδιο που του αναλογεί”.
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
«Αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί»
Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη κ. Στέφανος Παντζαρτζίδης ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.
Ποιος είναι ο 59χρονος σταθμάρχης
Ο Β.Σ. έπιασε δουλειά στον ΟΣΕ, το 1989, σε ηλικία 25 ετών και λόγω της πολυετούς παραμονής του στον τομέα των αποσκευών, στον ΟΣΕ ήταν γνωστός ως αχθοφόρος και παρέμεινε στο πόστο του μέχρι το 2011.
Από τις αποσκευές στα βιβλία
Εκείνη την περίοδο, με την Ελλάδα βυθισμένη στην οικονομική ύφεση, είχε αρχίσει να εφαρμόζεται η κινητικότητα στο δημόσιο και ο σιδηροδρομικός υπάλληλος, ο οποίος ήταν πια 46 ετών, αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα να αλλάξει επαγγελματικό προσανατολισμό. Έτσι βρέθηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μετά από διάφορα πόστα κατέληξε να μοιράζει τα σχολικά βιβλία
.«Κάποια στιγμή, στο πόστο που ήταν, βρέθηκε να δίνει και οδηγίες σε ανθρώπους με πτυχία και master» λέει στο iefimerida.gr άνθρωπος που ήταν κοντά στο επαγγελματικό του περιβάλλον εκείνη την περίοδο.
Η επιστροφή στον ΟΣΕ και η εκπαίδευση express
Η περυσινή προκήρυξη θέσεων σταθμάρχη στον ΟΣΕ αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του για την παλιά του δουλειά και έτσι ξεκίνησε τις διαδικασίες για την επιστροφή του, την οποία πέτυχε πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2022.
Το σκεπτικό του, σύμφωνα με όσους τον γνώριζαν, ήταν να γυρίσει στον ΟΣΕ στη θέση του σταθμάρχη, για να εξασφαλίσει υψηλότερη σύνταξη και να εργαστεί στην Καλαμπάκα, σε έναν ήσυχο σταθμό, χωρίς πολλές απαιτήσεις. Για να πετύχει τον στόχο του χρησιμοποίησε το «παραθυράκι» του κανονισμού, ο οποίος, παρότι είχε ηλικιακό όριο τα 42 έτη για τους σταθμάρχες, αυτό δεν ίσχυε για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.
Από τον Αύγουστο του 2022 έως τις αρχές Ιανουαρίου 2023 ο 59χρονος σιδηροδρομικός είχε ολοκληρώσει τη θεωρητική και την πρακτική του εκπαίδευση αλλά και τη διαδικασία των εξετάσεων, ώστε να έχει -τυπικά τουλάχιστον- τη δυνατότητα να καθίσει στην «ηλεκτρική» καρέκλα του σταθμάρχη ως υπεύθυνος για τις ζωές των επιβατών.
Αυτό που δεν έχει μέχρι σήμερα διευκρινιστεί είναι πώς βρέθηκε στον κομβικό σταθμό της Λάρισας το τριήμερο και ποιος τον τοποθέτησε μόνο του στη βάρδια, με ανύπαρκτη σχεδόν προϋπηρεσία, να διαχειριστεί την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, που, λόγω του τριημέρου, ταξίδευαν ασφυκτικά γεμάτες.