Εκτεθειμένη βρίσκεται η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αναφορικά με το έγκλημα στα Τέμπη, καθώς και το πόρισμα των 228 σελίδων της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που ήρθε σήμερα στο φως της δημοσιότητας τη βάζει στο «κάδρο» των ευθυνών γιατί όχι μόνο ήξεραν ότι η φωτιά από το 2019 είχε κάψει το κτίριο της τηλεδιοίκησης (δεν προλάβαιναν να το επισκευάσουν;) αλλά και για ότι φαίνεται να γνώριζαν τι ακριβώς ισχύει αλλά ο Γ.Γεραπετρίτης δημιουργούσε σύγχυση.
Επιπλέον στο πόρισμα φαίνεται ξεκάθαρα η άποψη ότι δε θα έπρεπε να είχε προχωρήσει η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, καθώς η αίτησή του προχώρησε κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων αφού η ηλικία του υπερέβαινε το σχετικό όριο, το οποίο με υπουργική απόφαση στο παρά πέντε της ολοκλήρωσης της μετάταξής του καταργήθηκε όπως εκφράζει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που διερεύνησε τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Η υπερασπιστική γραμμή της ΝΔ βασίστηκε στην προσπάθειά της να θολώσει τα νερά σχετικά με την τηλεδιοίκηση, παίζοντας με τις λέξεις ενώ θέλησε να αποποιηθεί των ευθυνών της για την μετάταξη του σταθμάρχη.
Μεταξύ των όσων αναφέρονται στο πολυσέλιδο πόρισμα της Επιτροπής, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα, υπογραμμίζεται ότι η τριμελής επιτροπή του ΟΣΕ θα έπρεπε εξαρχής να μην είχε κάνει δεκτή την αίτηση του Βασίλη Σαμαρά για μετάταξη στον Οργανισμό.
Από τα στοιχεία του πορίσματος, προκύπτει άλλωστε ότι η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για καταργηση του ορίου ηλικίας που «ξεκλείδωνε» τη δυνατότητα μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη ήρθε… περίπου 15 ημέρες μετά την αποδοχή της αίτησής του από τον ΟΣΕ κάτι που θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως παρέμβαση;
Συγκεκριμένα ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής είχε δηλώσει ότι υπήρχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, χρησιμοποιώντας τη λέξη τηλεδιοίκηση και τη φράση «τοπικός χειρισμός» που υπήρχε στο σταθμαρχείο Λάρισας επιχείρόντας να προκαλέσει σύγχυση.
Ωστόσο στη σελίδα 29 του πολυσέλιδου πορίσματος αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’)».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στη συνέχεια το πόρισμα αναφέρει:
Τέμπη / Έβγαλαν πόρισμα χωρίς να καλέσουν τους μηχανοδηγούς – Τι αναφέρει ο Γενιδούνιας
«Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού.
Η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων.
Το κανονιστικό πλαίσιο με το οποίο γίνεται η διαχείριση της κυκλοφορίας περιγράφεται στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ).
Το παραπάνω κανονιστικό πλαίσιο συμπληρώνεται και από τις εκάστοτε εγκυκλίους που εκδίδει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ) του ΟΣΕ, στις οποίες δηλώνονται τροποποιήσεις και χρηστικές πληροφορίες που ισχύουν για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και για συγκεκριμένα τμήματα γραμμής/σταθμούς».
Όπως σχολιάζει και ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, με ανάρτησή του στο Facebook, «με λίγα λόγια τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε μετά τον Ιούλιο του 2019».