Ακόμη εντονότερη είναι τις τελευταίες ημέρες η κίνηση στην Αθήνα, με την επιστροφή του Δακτύλιου να μην έχει προσφέρει απολύτως τίποτα, εκτός από μποτιλιάρισμα.
Η προ κορωνοϊού εμπειρία από τον δακτύλιο καταδεικνύει, μάλιστα, ότι χωρίς συστηματική και εντατική αστυνόμευση, το μέτρο δεν αποδίδει. Ο ίδιος κίνδυνος ελλοχεύει και πάλι, με τους ειδικούς να επισημαίνουν ότι εάν δεν ληφθούν επαρκή και συστηματικά μέτρα αστυνόμευσης, θα επανέλθουμε στην ανεξέλεγκτη παραβίαση του μέτρου, η οποία ουσιαστικά το είχε ακυρώσει τα τελευταία χρόνια.
Οι υγειονομικές συνθήκες δεν ευνοούν το νέο δακτύλιο, πάντως, αφού η πλειονότητα των μετακινουμένων στο κέντρο της πρωτεύουσας αποφεύγει την επιβίβαση στα μέσα μεταφοράς, υπό τον φόβο του κορωνοϊού.
Αύξηση καταγράφηκε στους οδικούς άξονες που περιβάλλουν τον δακτύλιο, όπως είναι οι λεωφόροι Κηφισού, Αλεξάνδρας, Κατεχάκη, Χαμοστέρνας, Καλλιρρόης κ.α., σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ρεύμα καθόδου προς τον Πειραιά, παρατηρήθηκε έντονος κυκλοφοριακός φόρτος έως τον κόμβο της Λεωφόρου Αχαρνών μέχρι τις 11 το πρωί της Δευτέρας, ώρα κατά την οποία έχουν συνήθως εξομαλυνθεί τα πρωινά μποτιλιαρίσματα.
Ενδεικτική επίσης ήταν η κατάσταση στη Λ. Κηφισίας, όπου στις 9 το πρωί η απόσταση μεταξύ Ψυχικού και Χίλτον διαρκούσε 9 λεπτά, μεταξύ Ψυχικού και Συντάγματος 12, αλλά μεταξύ Ψυχικού και Πεδίου του Άρεως έφθασε τα 20 λεπτά.
Ελαφρά μείωση της κυκλοφορίας παρατηρήθηκε στις οδούς εντός του δακτυλίου, όπως οι Σταδίου, Πανεπιστημίου, Αμαλίας, Βασιλίσσης Σοφίας.
Οι απόψεις των περισσότερων συγκοινωνιολόγων, για να «ξεμπλοκάρει» η Αθήνα από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, συγκλίνουν στις ίδιες προτάσεις:
Ο ΟΑΣΑ, πάντως, προχώρησε σε πύκνωση δρομολογίων και διαθέσιμων λεωφορείων κατά την πρωινή αιχμή, καθώς και σε ενίσχυση κατά 50% των γραμμών που διέρχονται από το κέντρο, ενώ ενισχύθηκαν και οι χρονοαποστάσεις και στις τρεις γραμμές του Μετρό.
Να σημειωθεί πως, μέχρι το πρωί της Δευτέρας, το ειδικό σήμα ελεύθερης εισόδου στον δακτύλιο, από την πλατφόρμα daktylios.gov.gr, είχαν προμηθευτεί 31.070 ιδιοκτήτες οχημάτων (ηλεκτρικών, εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, υβριδικών και EURO VI – έως 120 gr/klm).
Όλες οι υπόλοιπες εξαιρέσεις (ειδικές κατηγορίες πολιτών) θα πρέπει να εκδίδουν σχετική άδεια από την Τροχαία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.