Ακόμη εντονότερη είναι τις τελευταίες ημέρες η κίνηση στην Αθήνα, με την επιστροφή του Δακτύλιου να μην έχει προσφέρει απολύτως τίποτα, εκτός από μποτιλιάρισμα.

Η προ κορωνοϊού εμπειρία από τον δακτύλιο καταδεικνύει, μάλιστα, ότι χωρίς συστηματική και εντατική αστυνόμευση, το μέτρο δεν αποδίδει. Ο ίδιος κίνδυνος ελλοχεύει και πάλι, με τους ειδικούς να επισημαίνουν ότι εάν δεν ληφθούν επαρκή και συστηματικά μέτρα αστυνόμευσης, θα επανέλθουμε στην ανεξέλεγκτη παραβίαση του μέτρου, η οποία ουσιαστικά το είχε ακυρώσει τα τελευταία χρόνια.

Οι υγειονομικές συνθήκες δεν ευνοούν το νέο δακτύλιο, πάντως, αφού η πλειονότητα των μετακινουμένων στο κέντρο της πρωτεύουσας αποφεύγει την επιβίβαση στα μέσα μεταφοράς, υπό τον φόβο του κορωνοϊού.

Αύξηση καταγράφηκε στους οδικούς άξονες που περιβάλλουν τον δακτύλιο, όπως είναι οι λεωφόροι Κηφισού, Αλεξάνδρας, Κατεχάκη, Χαμοστέρνας, Καλλιρρόης κ.α., σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

Στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ρεύμα καθόδου προς τον Πειραιά, παρατηρήθηκε έντονος κυκλοφοριακός φόρτος έως τον κόμβο της Λεωφόρου Αχαρνών μέχρι τις 11 το πρωί της Δευτέρας, ώρα κατά την οποία έχουν συνήθως εξομαλυνθεί τα πρωινά μποτιλιαρίσματα.

Ενδεικτική επίσης ήταν η κατάσταση στη Λ. Κηφισίας, όπου στις 9 το πρωί η απόσταση μεταξύ Ψυχικού και Χίλτον διαρκούσε 9 λεπτά, μεταξύ Ψυχικού και Συντάγματος 12, αλλά μεταξύ Ψυχικού και Πεδίου του Άρεως έφθασε τα 20 λεπτά.

Ελαφρά μείωση της κυκλοφορίας παρατηρήθηκε στις οδούς εντός του δακτυλίου, όπως οι Σταδίου, Πανεπιστημίου, Αμαλίας, Βασιλίσσης Σοφίας.

Οι απόψεις των περισσότερων συγκοινωνιολόγων, για να «ξεμπλοκάρει» η Αθήνα από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, συγκλίνουν στις ίδιες προτάσεις:

  • Να υπάρχει αστυνόμευση για την τήρηση του μέτρου.
  • Να επιτηρείται η είσοδος στο δακτύλιο με κάμερες, όπως και στις λεωφορειολωρίδες.
  • Να επανέλθει η κανονικότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με περισσότερα μέσα και δρομολόγια.

Ο ΟΑΣΑ, πάντως, προχώρησε σε πύκνωση δρομολογίων και διαθέσιμων λεωφορείων κατά την πρωινή αιχμή, καθώς και σε ενίσχυση κατά 50% των γραμμών που διέρχονται από το κέντρο, ενώ ενισχύθηκαν και οι χρονοαποστάσεις και στις τρεις γραμμές του Μετρό.

Να σημειωθεί πως, μέχρι το πρωί της Δευτέρας, το ειδικό σήμα ελεύθερης εισόδου στον δακτύλιο, από την πλατφόρμα daktylios.gov.gr, είχαν προμηθευτεί 31.070 ιδιοκτήτες οχημάτων (ηλεκτρικών, εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, υβριδικών και EURO VI – έως 120 gr/klm).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όλες οι υπόλοιπες εξαιρέσεις (ειδικές κατηγορίες πολιτών) θα πρέπει να εκδίδουν σχετική άδεια από την Τροχαία.