Εξοντωτικά είναι τα πρόστιμα για όσους διαθέτουν συσκευές αντιραντάρ στα οχήματά τους.
Οι συσκευές αντιραντάρ έγιναν γνωστές στη δεκαετία του ’80 στην Ελλάδα ωστόσο στις ΗΠΑ και σε άλλα κράτη-μέλη γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη πολλές δεκαετίες νωρίτερα. Οι πρώτες μονάδες ραντάρ για τον υπολογισμό της ταχύτητας των κινούμενων αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα ραντάρ, τα οποία είναι «διάσημα», έχουν εγκατασταθεί στους αυτοκινητόδρομους από το 1950.
Το εν λόγω σύστημα λειτουργεί με τη μέθοδο της αντανάκλασης, καθώς δύο δεσμίδες ακτινοβολίας χτυπούν το κινούμενο αυτοκίνητο, διαθέτοντας μία συγκεκριμένη συχνότητα και, στη συνέχεια, οι δεσμίδες αυτές επιστρέφουν στη συσκευή, υποδεικνύοντας στους αστυνομικούς την ακριβή ταχύτητα, με βάση την οποία κινείται το αυτοκίνητο, το οποίο έχουν στοχεύσει. Βέβαια, υπάρχουν πολλοί τύποι ραντάρ σήμερα και, στο μέτρο που η τεχνολογία εξελίσσεται, συνεχώς θα δημιουργούνται νέα μοντέλα περισσότερο «έξυπνα».
Σύμφωνα με το Newsauto.gr υπάρχουν πάνω από 700.000 διευθύνσεις στο ΔΙαδίκτυο, οι οποίες περιέχουν στις ιστοσελίδες τους προϊόντα, τα οποία, ενδεχομένως, να σας γλιτώσουν από κάποιο τσουχτερό πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα αλλά είναι πολύ πιθανό να σας επιβληθεί άλλο πολύ πιο υψηλό πρόστιμο για την ύπαρξη συσκευής εντοπισμού ή παρεμβολής αντιραντάρ.
Μάλιστα πάρα πολλές δημοσιεύουν μέχρι και ζωντανές δοκιμές που επιβεβαιώνουν την καλή λειτουργία των αντιραντάρ αλλά καμία δεν αναφέρει τα πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΟΚ για τις παράνομες συσκευές.
Οι βασικές κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται τα αντι-ραντάρ είναι δύο. Η πρώτη αφορά απλώς ανιχνευτές ραντάρ που προειδοποιούν, μέχρι και 2 χιλιόμετρα πριν, ότι υπάρχει μπλόκο της αστυνομίας και η δεύτερη, η οποία είναι ακριβότερη και κάνει το αυτοκίνητό σας πραγματικά… αόρατο στα ραντάρ της αστυνομίας -καθώς, όταν στοχεύεται το αυτοκίνητο, το ειδικό μηχάνημα στέλνει διαφορετικό σήμα πίσω προκαλώντας μία «μικρή βλάβη» στο πιστόλι-ραντάρ, με αποτέλεσμα μέχρι να καταλάβουν τι έχει συμβεί το αυτοκίνητο να έχει περάσει από το «μπλόκο».
Τα πρόστιμα του ΚΟΚ στην Ελλάδα για τα αντιραντάρ είναι ιδιαίτερα υψηλά καθώς αν διαπιστωθεί από τους τροχονόμους συσκευή αντιραντάρ τότε το πρόστιμο του ορίζει ο Κ.Ο.Κ. ανέρχεται σε 2.000 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες και αφαίρεση της Άδειας αλλά και των Πινακίδων Κυκλοφορίας για 2 μήνες! Είναι πραγματικά από τα υψηλότερα πρόστιμα που υπάρχουν στον ΚΟΚ και στόχο έχει κυρίως τις συσκευές που επεμβαίνουν στα τεχνολογικά μέσα της Αστυνομίας και «αδρανοποιούν» τα πιστόλια στόχευσης που αναγράφουν και τα χιλιόμετρα με τα οποία κινούνταν τα οχήματα.
Πάντως πραγματικά μας έκανε ιδιαίτερη αίσθηση το γεγονός πως το πρόστιμο για την ύπαρξη συσκευής αντιραντάρ είναι σχεδόν τριπλάσιο του προστίμου που επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες φορτηγών που επεμβαίνουν στον ταχογράφο το οποίο ανέρχεται σε 700 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες.
Πέραν των δύο αυτών βασικών κατηγοριών που προειδοποιούν ή παρεμβαίνουν στο έργο της Αστυνομίας πλέον υπάρχουν και GPS τα οποία ενημερώνουν τους οδηγούς που υπάρχουν φωτογραφικές κάμερες για υπερβολική ταχύτητα! Ωστόσο η τεχνολογία προχωρά και ήδη η Google μέσω των διαδραστικών χαρτών ενημέρωσε ότι έχει έτοιμη την εφαρμογή που θα ενημερώνει τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο που υπάρχουν «μπλόκα» της Τροχαίας!
Όμως η ανακοίνωση της Google ήταν αρκετή για να αντιδράσουν οι Αστυνομικοί στις ΗΠΑ επισημαίνοντας πως κάτι τέτοιο θα βοηθούσε τους παραβάτες αλλά και τους εγκληματίες καθώς θα γνώριζαν ανά πάσα στιγμή που υπάρχουν αστυνομικοί ώστε να τους αποφύγουν. Τέλος κυρίως στις ΗΠΑ έχουν κατασκευαστεί και πωλούνται κάποια ειδικά σπρέι με τα οποία ψεκάζει κανείς τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του και τα φωτογραφικά ραντάρ της Τροχαίας τη στιγμή που ενεργοποιούνται και φωτογραφίζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των παραβατών οδηγών το υλικό με το οποίο έχουν ψεκαστεί οι πινακίδες κυκλοφορίας δεν επιτρέπει την αποτύπωση των στοιχείων που αναγράφουν οι πινακίδες.