Το μεγαλύτερο ναυτικό μποτιλιάρισμα, με το τεράστιο εμπορικό σκάφος Ever Given θα παραμείνει κολλημένο στην άμμο για δύο ακόμη ημέρες.
Η προσπάθεια αποκόλλησης που έγινε το απόγευμα ήταν αποτυχημένη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία BSM που έχει αναλάβει το τεχνικό μάνατζμεντ του πλοίου.
Λίγο νωρίτερα, ο πρόεδρος της αιγυπτιακής Αρχής που διαχειρίζεται το κανάλι, είχε πραγματοποιήσει περιοδεία στο σημείο του ατυχήματος – και δημοσιοποίησε ένα σχετικό βίντεο:
Ήδη, η εξειδικευμένη ολλανδική εταιρεία Smit Salvage – που είχε αναλαβει την ανέλκυση του υποβρυχίου «Κούρσκ» – την οποία οι αιγυπτιακές Αρχές προσέλαβαν για να συνδράμει τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, επιβεβαίωσε ότι ως τις 28 Μαρτίου θα έχουν στάσει στο σημείο ακόμα δύο μεγάλα ρυμουλκά για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση.
Πριν από την αποτυχημένη προσπάθεια αποκόλλησης, οι αιγυπτιακές αρχές που είναι αρμόδιες για το κανάλι, ανέφεραν ότι είχε επιτευχθεί το 87% του στόχου τους, προκειμένου να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της αιγυπτιακής «Al Αhram», o επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει τo μεσημέρι της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87% του στόχου».
Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου από το τόξο του σκάφους, τόνισε.
Ο ίδιος εξήγησε ότι οι εργασίες βυθοκόρησης ξεκίνησαν αρχικά σε βάθος μισού μέτρου και ήδη έχουν φθάσει σε βάθος 15 μέτρων.
Ο Οσάμα Ράμπι τόνισε επίσης ότι τηρήθηκαν πλήρως τα πρότυπα ασφαλείας πλοήγησης διατηρώντας μια ασφαλή απόσταση από το πλησιέστερο επιτρεπόμενο σημείο προς το πλοίο, το οποίο έχει οριστεί στα 10 μέτρα.
«Τα ρυμουλκά “SCA Baraka 1” και “Ezzat Adel” θα συνεχίσουν τις προσπάθειες ρυμούλκησης μετά την ολοκλήρωση του στόχου σε ό,τι αφορά την επιχείρηση βυθοκόρησης», υπογράμμισε.