Πριν από 64 χρόνια και συγκεκριμένα το 1959, ο Robert Timm και ο John Cook, έμειναν με ένα τετραθέσιο αεροπλάνο στον ουρανό πάνω από το Λας Βέγκας για 64 ημέρες, 22 ώρες και 19 λεπτά.
Μάλιστα διατηρούν μέχρι σήμερα ένα από τα πιο διαχρονικά ρεκόρ στην ιστορία της αεροπορίας.
Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου παραλίγο να καταρριφθεί. Ήταν ένα ηλιακό μη επανδρωμένο αεροσκάφος με την ονομασία Zephyr που έμεινε στον ουρανό για 64 ημέρες, 18 ώρες και 26 λεπτά.
Συνετρίβη τελικά στην Αριζόνα. Χρειαζόταν τέσσερις ακόμα ώρες πτήσης για να καταρρίψει το ιστορικό ρεκόρ. Είναι αξιοσημείωτο που το Zephyr, ένα ελαφρύ αεροπλάνο με σύγχρονη τεχνολογία που πετούσε αυτόνομα, δεν κατέρριψε το ρεκόρ.
Las Vegas Strip & snow capped mountains, early 1990. Redd Foxx on the board at the Hacienda. Photo by Don Ploke. pic.twitter.com/x9GQT75hqJ
— Vintage Las Vegas (@summacorp) July 20, 2021
Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι ο Robert Timm και ο John Cook κατάφεραν να παραμείνουν στον αέρα για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε μια εποχή, μάλιστα, που ήταν και πιο κοντά στην πρώτη πτήση των αδερφών Wright συγκριτικά με σήμερα.
Το πρόβλημα των καυσίμων
Ήταν το 1956 που είχε ανοίξει το ξενοδοχείο και το καζίνο Hacienda στο νότιο άκρο του Λας Βέγκας. Ένα από τα πρώτα οικογενειακά θέρετρα. Αναζητώντας έναν τρόπο να το διαφημίσει, ο ιδιοκτήτης ακολούθησε τη συμβουλή ενός υπαλλήλου.
Να πετάξει ένα αεροπλάνο με το όνομα του ξενοδοχείου και να επιχειρήσει να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ πτήσης. Μέχρι τότε, το ρεκόρ κατείχε αεροπλάνο που βρισκόταν επί 47 ημέρες στον αέρα. Ένα ρεκόρ από το 1949.
Ο υπάλληλος, πρώην πιλότος μαχητικού αεροσκάφους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Robert Timm έλαβε ένα ποσό 100.000 δολαρίων για να διοργανώσει τα πάντα γύρω από την πτήση που θα έμενε στην ιστορία. Πέρασε μήνες τροποποιώντας το αεροπλάνο που επέλεξε, ένα Cessna 172.
The longest flight ever taken was 150,000 miles long and took almost 65 days, in 1959.
It was not taken to strike new ground in aerospace.
The pilot was a slot machine mechanic who convinced the owner of the casino to do it AS A STUNT. The plane hangs at the Las Vegas airport. pic.twitter.com/wANWwA91DE
— Sheel Mohnot (@pitdesi) December 15, 2022
Ένα ευρύχωρο τετραθέσιο αεροπλάνο που ήταν γνωστό για την αξιοπιστία του και αρκετά εύκολο στην πτήση. Από τα πιο σημαντικά στοιχεία για όταν πραγματοποιείς πτήσεις μεγάλης διάρκειας.
Οι τροποποιήσεις
Σε ό,τι αφορά τις τροποποιήσεις που έκανε; Ένα στρώμα για ύπνο, έναν μικρό ατσάλινο νεροχύτη, το ξήλωμα των περισσότερων εσωτερικών εξαρτημάτων για εξοικονόμηση βάρους και την τοποθέτηση ενός υποτυπώδους αυτόματου πιλότου.
The record for the longest flight ever is 64 days, 22 hours, and 19 minutes.
It was set in 1958 by Robert Timm and John Cook flying out of #LasVegas. They slept in shifts and refueled twice a day (also hauling up fresh food)
Could you stay in the air that long? #Aviation pic.twitter.com/fSCwqToEmt
— Retro Coast (@RetroCoast) August 28, 2022
Το πιο σημαντικό όμως ήταν να δημιουργηθεί ένας τρόπος ανεφοδιασμού. Ενώ είχαν προηγηθεί προσπάθειες και αρκετά πειράματα γύρω από τον εναέριο ανεφοδιασμό, δεν υπήρχε κανένας τρόπος να αξιοποιηθεί για ένα Cessna 172.
Κατασκεύασαν μια επιπλέον δεξαμενή που μπορούσε να γεμίσει από ένα φορτηγό στο έδαφος. Όταν χρειαζόταν ανεφοδιασμός, κατέβαιναν και πετούσαν πολύ χαμηλά και με ένα εξειδικευμένο σύστημα χρησιμοποιούσαν μια αντλία για να μεταφέρουν καύσιμα στο αεροπλάνο.
The longest amount of time an aircraft of a particular category spent in flight without landing. The flight was intended to generate publicity for the Hacienda Hotel in Las Vegas. Supplies handed from a speeding car! #pilots pic.twitter.com/yjjpxtwrGY
— Stealthy (@stealthy360) October 20, 2021
Ήταν μια πραγματική επίδειξη αεροπορικής ικανότητας. Έπρεπε να το κάνουν μερικές φορές μέσα στη νύχτα και αυτό απαιτούσε πτήσεις ακριβείας.
Οι τρεις πρώτες προσπάθειες του Robert Timm για το ρεκόρ δεν είχαν αποτέλεσμα. Ήταν στην τέταρτη προσπάθεια που επέλεξε τον μηχανικό αεροσκαφών John Cook ως νέο του συγκυβερνήτη.
Η πτήση ρεκόρ: 4 Δεκεμβρίου 1958 – 7 Φεβρουαρίου 1959
Ήταν στις 4 Δεκεμβρίου 1958 που ξεκίνησαν από το αεροδρόμιο McCarran του Λας Βέγκας. Η πτήση κύλησε ομαλά στην αρχή. Πέρασαν την ημέρα των Χριστουγέννων στον αέρα.
Οι δυο τους κοιμούνταν εναλλάξ. Αν και ο αδιάκοπος θόρυβος του κινητήρα και δονήσεις καθιστούσαν αδύνατη μια ξεκούραστη νύχτα. Λόγω κούρασης και στέρησης ύπνου, την 36η ημέρα ο Timm αποκοιμήθηκε στο πιλοτήριο.
#OnThisDay ➡ On 4th of December 1958, Robert Timm and John Cook on a Cessna 172 began from Las Vegas the longest flight in the history of aviation with air refueling. The journey lasted 64 days, 22 hours 19 minutes and 5 seconds.
pic. Daniel Piotrowski (Wikimedia Commons) pic.twitter.com/otphMslpNa
— Chopin Airport, WAW (@ChopinAirport) December 4, 2020
Το αεροπλάνο πέταξε μόνο του για πάνω από μία ώρα σε ύψος μόλις 4.000 ποδιών. Ο αυτόματος πιλότος τους είχε σώσει τη ζωή. Αν και θα σταματούσε να λειτουργεί εντελώς λίγες ημέρες αργότερα.
Ήταν την 39η ημέρα που η ηλεκτρική αντλία που έστελνε καύσιμα στις δεξαμενές του αεροπλάνου έπαθε βλάβη. Έπρεπε να συνεχίσουν χειροκίνητο τον ανεφοδιασμό. Κατέρριψαν το προηγούμενο ρεκόρ στις 23 Ιανουαρίου 1959.
Δεν σταμάτησαν όμως εκεί. Ήθελαν να είναι σίγουροι πως το νέο τους ρεκόρ θα ήταν αδύνατο να καταρριφθεί. Άντεξαν να πετούν για άλλες 15 ημέρες.
Ήταν στις 7 Φεβρουαρίου του 1959 που προσγειώθηκαν τελικά στο McCarran. Πετούσαν ασταμάτητα για πάνω από 2 μήνες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.