
Το κόστος των πτήσεων από τη Γαλλία πρόκειται να αυξηθεί από τον Μάρτιο, μετά την απόφαση της κυβέρνησης Φρανσουά Μπαϊρού για υπερδιπλασιασμό του «φόρου αλληλεγγύης» στα εισιτήρια.
Η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις είναι δίκαιες, επικαλούμενη οικολογικούς και φορολογικούς λόγους. Όμως, οι επικριτές της απόφασης υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει πλήγμα στην ικανότητα της Γαλλίας να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το κόστος αναμένεται ότι θα περάσει από τις αεροπορικές εταιρείες στους επιβάτες. Ωστόσο, η Air France έχει εκτιμήσει ότι θα ανέλθει σε 100 εκατ. ευρώ, σε μία εποχή που η εταιρεία ανακάμπτει από τις απώλειες της πανδημίας. Την ίδια ώρα, η Ryanair απειλεί να μειώσει τις πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια της χώρας.
Το μέτρο εντάσσεται στον προϋπολογισμό του 2025, με στόχο τη μείωση του ελικοειδούς ελλείμματος της Γαλλίας. Το νομοθέτημα πέρασε από το κοινοβούλιο χωρίς ψηφοφορία.
Ο φόρος για μια πτήση μικρών αποστάσεων οικονομικής θέσης εντός της Γαλλίας ή της Ευρώπης θα αυξηθεί από 2,63 ευρώ σε 7,40 ευρώ για τις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία.
Η επιβάρυνση για μια πτήση μεσαίων αποστάσεων οικονομικής θέσης θα αυξηθεί στα 15 ευρώ και για τις μεγάλες αποστάσεις – άνω των 5.500 χιλιομέτρων – στα 40 ευρώ. Ο φόρος για τα εισιτήρια επιχειρηματικής και πρώτης θέσης αυξάνεται επίσης σε 30 ευρώ για πτήσεις μικρών αποστάσεων, 80 ευρώ για μεσαίες αποστάσεις και 120 ευρώ για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Τα τέλη για τα ιδιωτικά τζετ θα αυξηθούν σε 220 έως 2.100 ευρώ.
Από τις αυξήσεις των φόρων εξαιρούνται προς την Κορσική και τα υπερπόντια εδάφη της Γαλλίας.
Τα έσοδα από τους νέους συντελεστές του «φόρου αλληλεγγύης για τα αεροπορικά εισιτήρια», αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν και να φτάσουν σχεδόν το 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Η αρμόδια υπουργός Αμελί ντε Μονσαλέν δήλωσε ότι το μέτρο είναι δίκαιο φορολογικά και οικολογικά. «Το 20% του πληθυσμού με το υψηλότερο εισόδημα είναι υπεύθυνο για περισσότερα από τα μισά χρήματα που δαπανώνται για αεροπορικά ταξίδια».
Ο Benjamin Smith, γενικός διευθυντής της Air France-KLM, δήλωσε στη Le Parisien τον περασμένο μήνα ότι η αύξηση του φόρου ήταν «ανεύθυνη» και την χαρακτήρισε ως «φόρο πρόσβασης στη Γαλλία», όπου οι αεροπορικές μεταφορές φορολογούνται περισσότερο στην Ευρώπη. Πρόσθεσε επίσης ότι τα τελευταία 20 χρόνια, η εταιρεία χάνει το 1-2% της αγοράς ετησίως από τις ξένες αεροπορικές εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, απείλησε να μειώσει τις πτήσεις της εταιρείας του στη Γαλλία, εάν αυξηθεί ο φόρος, λέγοντας ότι «η Ευρώπη δεν θα γίνει πιο αποτελεσματική ή πιο ανταγωνιστική με την υπερφορολόγηση των αεροπορικών ναύλων».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.