Στις ράγες μπαίνουν και πάλι από σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, μετά από τρεις εβδομάδες ακινησίας λόγω διακοπής δρομολογίων εξαιτίας της μαζικής «σφαγής» που σημειώθηκε στα Τέμπη.
Ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, για την πλήρη ανάπτυξη των δρομολογίων σε περίπου 25 μέρες και πριν από το Πάσχα.
Οι εργαζόμενοι ζητούν γραπτές εγγυήσεις για να ξαναμπούν και να εργαστούν στα τρένα. Ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού μετατρέπεται σε κακούργημα.
Τα σημερινά δρομολόγια
Σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από σήμερα Τετάρτη 22/3/2023 θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:
- Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο – Αθήνα – Πειραιάς
- Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια
- Άνω Λιόσια- Κάντζα
- Κάντζα – Άνω Λιόσια
- Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα
Ο Προαστιακός Πάτρας θα έχει τα δρομολόγια:
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
Σήμερα στις 04:45 τα ξημερώματα έφυγε το πρώτο τρένο από τον Σταθμό Λαρίσης για το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Οινόη, στο οποίο και επιβιβάστηκε ο μεταβατικός διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.
Σήμερα αναμένεται να επανεκκινήσει και ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Τα πρώτα δρομολόγια
- Από Πειραιά: 04:45
- Από Αεροδρόμιο: 05:52
- Από Χαλκίδα: 05:15
- Από Πάτρα: 06:30
- Από Ρίο: 07:08
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες Τρίτη δοκιμαστικό δρομολόγιο από τον σταθμό του ΟΣΕ στην Πάτρα.
Χειρόφρενο θα τραβήξουν σήμερα οι αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Σε συνδιάσκεψή που είχαν το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θέτοντας ζήτημα ασφάλειας, ζητώντας παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Τα νέα μέτρα ασφαλείας
Το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, συνεδρίασε την περασμένη Δευτέρα για τα μέτρα ασφαλείας, όπου αποφασίστηκε οι αμαξοστοιχίες να κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (στο τμήμα Οινόη-Τιθορέα γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).
Δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός θα υπάρχουν αυστηρά σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού. Παράλληλα, θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν μόνο ένας (Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ).
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες. Αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και θα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ.
Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.
-Μείωση ταχύτητας: 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς -100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
-Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.