Στις 31 Οκτωβρίου του 1999 το Boeing 767-366ER της EgyptAir που εκτελούσε την πτήση 990 συνετρίβη μετά από μια περίεργη πορεία που ακολούθησε. Τα ερωτηματικά ωστόσο για το τι ακριβώς συνέβη παραμένουν.

Το αεροσκάφος ξεκίνησε από το Λος Άντζελες και είχε προορισμό το Αεροδρόμιο του Καΐρου με μια ενδιάμεση στάση στο Διεθνές Αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης.

Μετά την προγραμματισμένη στάση στο JFK, η πτήση απογειώθηκε μετά τα μεσάνυχτα και για περίπου μισή ώρα πετούσε κανονικά.

Το αεροσκάφος 767-300ER μετέφερε 203 επιβάτες και 14 μέλη του πληρώματος και εκτελούσε μια διατλαντική πτήση ρουτίνας, η αεροπορική εταιρεία απαιτούσε να υπάρχουν στο αεροπλάνο 4 πιλότοι.

Ένας κυβερνήτης, ένας συγκυβερνήτης και δύο εφεδρικοί για όταν χρειάζονται διάλειμμα οι δύο πρώτοι.

Πετούσαν στα 33.000 πόδια όταν ξαφνικά υπό μυστηριώδεις συνθήκες έκανε βουτιά στον Ατλαντικό Ωκεανό, μερικά μίλια νότια του Ναντάκετ.

Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν το Boeing να έχει απλά εξαφανιστεί από τις οθόνες των ραντάρ της Νέας Υόρκης, χωρίς το πλήρωμα να έχει πει λέξη στον πύργο ελέγχου.

Εκείνη την ώρα, μία πτήση της Air France που αναχωρούσε πέρασε πάνω από την περιοχή, όμως δεν βρήκε τίποτα να αναφέρει.

Στο σημείο αυτό, κάποιοι ήλπιζαν ακόμα ότι η πτήση 990 βρισκόταν ακόμα στον αέρα και αναζητούσε ένα ασφαλές σημείο να προσγειωθεί. Όμως ως το ξημέρωμα, ένα πλοίο εντόπισε συντρίμμια να επιπλέουν ανάμεσα στα κύματα. Κομμάτια αλουμινίου, μαξιλάρια και ρούχα, καθώς και ανθρώπινες σορούς.

Ώσπου να φτάσουν τα σωστικά πλοία και τα ελικόπτερα, ήταν ξεκάθαρο ότι δεν υπήρχαν επιζώντες. Τα κομμάτια του αεροπλάνου βρίσκονταν σε βάθος περίπου 70 μέτρων.

Σύμφωνα με την εκδοχή των ΗΠΑ, η συντριβή του αεροπλάνου συνέβη σκόπιμα ως πράξη εκδίκησης του συγκυβερνήτη προς την εταιρεία επειδή του ανακοίνωσαν ότι δεν θα ξανακάνει υπερατλαντικές πτήσεις.

Όπως προέκυψε από τις έρευνες, ο συγκυβερνήτης του Boeing, ο Αιγύπτιος Gamil el-Batouty ήταν ένας απελπισμένος άνδρας, που βρισκόταν στο χείλος της καταστροφής, αντιμετωπίζοντας μία σειρά από κατηγορίες για σεξουαλικές επιθέσεις.

Σύμφωνα με τις κατηγορίες, είχε παρενοχλήσει ανήλικα κορίτσια, καμαριέρες αλλά και πελάτισσες σε ξενοδοχείο.

Στη μοιραία πτήση της EgyptAir ήταν και ο Hatem Rushdy, επικεφαλής των πιλότων της εταιρείας, ο οποίος ενημέρωσε τον el-Batouty ότι εξαιτίας της συμπεριφοράς του δεν θα πετούσε ξανά σε υπερατλαντικά δρομολόγια.

«Αυτή είναι η τελευταία σου πτήση», φέρεται να του είπε ο Rushdy. «Είναι η τελευταία πτήση και για εσένα», του απάντησε εκείνος.

Το μαύρο κουτί έδειξε ότι ο Rushdy άφησε το κάθισμά του στην πρώτη θέση και μπήκε στο πιλοτήριο. Μόλις έφυγε, ο el-Batouty, που θα οδηγούσε το αεροπλάνο στο δεύτερο μισό της πτήσης, μπήκε στο πιλοτήριο και προέτρεψε τον κυβερνήτη να σηκωθεί.

«Βασίζομαι στον Θεό», φέρεται να είπε, απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και έθεσε το αεροπλάνο σε τροχιά προς τα κάτω. Ο πιλότος Ahmed el-Habashi, που βρισκόταν εκτός του πιλοτηρίου, κατάφερε να μπει και άρχισε να φωνάζει: «Τι συμβαίνει, Gamil; Τι συμβαίνει;». «Βασίζομαι στον Θεό», επανέλαβε ο El-Batouty και έκλεισε την παροχή καυσίμου και στους δύο κινητήρες.

«Τι είναι αυτό; Έκλεισες τους κινητήρες;», φώναξε ο Habishi και άρπαξε το πηδάλιο. «Τράβα μαζί μου! Τράβα μαζί μου!», του είπε.

Το αεροπλάνο, που βρισκόταν σε πορεία προς τα κάτω, ανέβηκε στα 24.000 πόδια, αλλά από την τεράστια πίεση, έχασε τους κινητήρες και διαλύθηκε.

Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή των Αιγύπτιων, η τραγωδία ευθύνεται σε μηχανική βλάβη, ενώ όσοι βρίσκονταν μέσα στο πιλοτήριο προσπάθησαν απεγνωσμένα να αποτρέψουν τη συντριβή.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!