Τελικά οι απαγορεύσεις και τα πρόστιμα επί κορωνοϊού, ήταν απλώς «πρόβα τζενεράλε» της νέας δυστοπικής πραγματικότητας που επιβάλλεται στην ελληνική κοινωνία, χωρίς κανένας να αντιδρά: Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό η διέλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας θα απαγορευτεί από 15 Ιουνίου και θα ισχύει για περίπου 6 μήνες, αλλά όλοι ξέρουν ότι αυτό είναι μόνιμο. Η κυβέρνηση μάλιστα ανακοίνωσε πως θα υπάρξουν πρόστιμα ύψους 150 ευρώ για τους παραβάτες, ενώ επιστρέφουν και τα… SMS.
Όσοι θέλουν να μπουν στο κέντρο της Αθήνας θα πρέπει να στέλνουν SMS, όχι προς το 13033 που γνώρισε μεγάλες δόξες επί κορωνοϊού, αλλά προς τα οργανωμένα πάρκινγκ της περιοχής.
Η επίδειξη του SMS που θα πιστοποιεί ότι ο κάτοχος του ΙΧ έχει ήδη συμφωνήσει και πληρώσει για να παρκάρει είναι ένα από τα μέτρα που, σύμφωνα με πληροφορίες, προκρίνεται ώστε τα μέτρα διευκόλυνσης πεζών και ποδηλάτων του Δήμου Αθηναίων να περάσουν πλέον από τη θεωρία στην πράξη.
Τα μέτρα συνδέονται με τα σχέδια του δήμου για τη δημιουργία ενός «Μεγάλου Περιπάτου» που θα συνδέει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Πατησίων με την Ακρόπολη και το Παναθηναϊκό Στάδιο.
Με αφορμή όμως την πανδημία του κορωνοϊού, ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 11 Μαΐου ότι θα εφαρμοστούν άμεσα και με προσωρινά μέσα (διαχωριστικά, κορίνες, ζαρντινιέρες, παγκάκια κ.λπ.). Δεν θα κατασκευαστούν δηλαδή νέοι πεζόδρομοι, αλλά με τα προσωρινά μέσα θα κλείσουν για ΙΧ και μηχανάκια:
Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας και ορίζεται ότι όποιος παραβιάζει τα μέτρα θα τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ. Στην απόφαση αναφέρονται οι εξαιρέσεις και μεταξύ αυτών, εκτός από τα μέλη της κυβέρνησης, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς, ειδικούς γραμματείς και υπηρεσιακούς γραμματείς, βουλευτές, δημάρχους, αντιδημάρχους, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες και συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ενοπλες Δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους, περιλαμβάνονται οι μετακινήσεις: α) οχημάτων μονίμων κατοίκων, β) οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ε) οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών αποκλειστικά και μόνον προς τον σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και των επιχειρήσεων που λειτουργούν.
Πώς θα αποδεικνύουν όμως όλες οι παραπάνω κατηγορίες, πλην των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ότι όντως δικαιούνται να μπουν στις «απαγορευμένες ζώνες»;
Την απάντηση καλείται να δώσει ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος προσανατολίζεται να επιστρατεύσει τη μέθοδο των SMS στο κινητό.
740 νέες θέσεις
«Θύματα» των περιοριστικών μέτρων είναι όμως και οι δικυκλιστές. Ο Δήμος Αθηναίων θα δημιουργήσει 740 νέες θέσεις όπου θα επιτρέπεται η στάθμευση για αυτά, αλλά αυτό είναι γελοία ανεπαρκές: Πάνω από 100.000 δίκυκλα κινούνται καθημερινά στην Αθήνα.
Στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου, αύριο, Δευτέρα, έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί σχετική μελέτη των υπηρεσιών που διαπιστώνουν ότι τα δίκυκλα σταθμεύουν συχνά πάνω στα πεζοδρόμια, κλείνοντας τον δρόμο στους πεζούς.
Για να δημιουργηθούν όμως οι θέσεις των δικύκλων, σε πολλές περιπτώσεις καταργούνται θέσεις επί πληρωμή για ΙΧ όπου υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση, ενώ δεν διευκρινίζεται αν οι δικυκλιστές θα καταβάλλουν κάποιο αντίτιμο. Πολλές από τις νέες θέσεις για δίκυκλα, πάντως, βρίσκονται μακρύτερα από το εμπορικό κέντρο και δημιουργούνται στις οδούς:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.