Ο ισθμός της Κορίνθου παραμένει κλειστός από τα μέσα Ιανουαρίου όταν κομμάτια του εδάφους στα τοιχώματα υποχώρησαν μέσα στα νερά με αποτέλεσμα να διακοπεί επ’ αόριστον η κυκλοφορία των πλοίων.
Οι αρμόδιοι έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία της διώρυγας, καθώς εκτός από τους 90 εργαζόμενους των οποίων η τύχη βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά, τεράστιες είναι την ίδια στιγμή οι οικονομικές συνέπειες και στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.
Αφενός έχουν αρχίσει να εξαντλούνται τα ταμειακά διαθέσιμα της διώρυγας με ορατό τον κίνδυνο της παύσης πληρωμών των εργαζομένων, αφετέρου αυξάνεται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και καυσίμων καθώς τα πλοία καλούνται πλέον να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου αφού είναι αδύνατη η διέλευση από τη διώρυγα.
«Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κίνδυνο μη καταβολής της μισθοδοσίας είναι 71 άτομα και φτάνουν τους 90 αν προστεθεί σε αυτούς το διοικητικό προσωπικό. Κανείς δεν έχει διασφαλίσει την πληρωμή των εργαζομένων ενώ έχουμε στείλει σχετικά έγγραφα στο πρωθυπουργό, στα Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού, Ενέργειας, Εθνικής Άμυνας ώστε να υπάρξει μέριμνα», λέει ο Ευθύμιος Χριστοδούλου, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της Διώρυγας.
Η απώλεια των λίθινων κριπηδωμάτων που στήριζαν και προστάτευαν το έδαφος από την πτώση προκλήθηκε από την υγρασία και τη διάβρωση, σύμφωνα με μελέτες που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Η διώρυγα παραμένει κλειστή λόγω της επικινδυνότητας τουλάχιστον 200 μέτρων και με σκοπό να γίνουν μελέτες αποκατάστασης. Πληροφορίες αναφέρουν πως το συγκεκριμένο έργο αφορά ζώνη ενός χιλιομέτρου με τον προϋπολογισμό για την υλοποίησή του να ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι ζητούν να ενταχθούν σε κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα στήριξης με εκείνα για τις συνέπειες της πανδημίας, μόλις εξαντληθούν τα ταμειακά διαθέσιμα, αλλά και να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης στα 200 επικίνδυνα μέτρα ώστε να ανοίξει κανονικά η διώρυγα τον Μάιο.