Τώρα, εμένα γιατί αντί να μου μυρίζει άνοιξη μου «μυρίζουν» εκλογές;

Ακυρωμένες πτήσεις στο Χίθροου: Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης

Τι προβλέπει η νομοθεσία για καθυστερήσεις και ακυρώσεις

Ακυρωμένες πτήσεις στο Χίθροου: Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης

Ολόκληρο το αεροδρόμιο έχει αναστατωθεί, μετά την φωτιά που ξέσπασε σε υποσταθμό ηλεκτρικής ενέργειας στο Χίθροου του Λονδίνου, με αποτέλεσμα οι πτήσεις από και προς τον αερολιμένα να ακυρωθούν πλήρως, ενώ περισσότερα από 1.300 ταξίδια επηρεάζονται, μεταξύ αυτών και της Aegean.

Οι επιβάτες προειδοποιούνται να παραμείνουν μακριά από το αεροδρόμιο, παρά το γεγονός ότι η φωτιά έχει πλέον περιοριστεί.

Τι προβλέπει η νομοθεσία για καθυστερήσεις και ακυρώσεις

Οι επιβάτες των πτήσεων που αναχωρούν ή φτάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο με αεροπορικές εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου ή της ΕΕ έχουν δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Αν και ο λόγος για την καθυστέρηση ή ακύρωση της πτήσης μπορεί να διαφέρει, η νομοθεσία απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να παρέχουν στους επιβάτες βασική φροντίδα και βοήθεια.

Ειδικότερα, όταν η καθυστέρηση είναι σημαντική, η αεροπορική εταιρεία έχει υποχρέωση να παρέχει:

  • Φαγητό και νερό για όσο διάστημα απαιτείται η αναμονή.
  • Πρόσβαση σε επικοινωνία, συνήθως καλύπτοντας το κόστος των κλήσεων.
  • Διαμονή, αν η πτήση σας επαναδρομολογηθεί την επόμενη ημέρα.
  • Μεταφορά, εάν η διαμονή απαιτεί μετακίνηση από και προς το κατάλυμα ή το σπίτι σας.

Οι καθυστερήσεις θεωρούνται σημαντικές όταν:

  • Υπερβαίνουν τις δύο ώρες για πτήσεις μικρών αποστάσεων (κάτω των 1.500 χιλιομέτρων),
  • Υπερβαίνουν τις τρεις ώρες για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων (1.500-3.500 χιλιομέτρων),
  • Υπερβαίνουν τις τέσσερις ώρες για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων (άνω των 3.500 χιλιομέτρων).

Ποιοι δεν καλύπτονται από τις νομοθεσίες της Βρετανίας

Οι επιβάτες που πετούν με αεροπορικές εταιρείες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ή Ηνωμένου Βασιλείου ενδέχεται να μην απολαμβάνουν την ίδια προστασία.

Ο ταξιδιωτικός εμπειρογνώμονας, Simon Calder, προειδοποιεί ότι οι επιβάτες αυτών των αεροπορικών εταιρειών δεν έχουν το δικαίωμα της αποζημίωσης ή της φροντίδας σύμφωνα με τις βρετανικές νομοθεσίες όταν πετούν προς το Ηνωμένο Βασίλειο από τρίτες χώρες.

«Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες, επειδή δεν είναι βρετανικές, δεν έχουν καμία υποχρέωση όταν πετούν προς το Ηνωμένο Βασίλειο από τις χώρες καταγωγής τους», σημειώνει ο Calder στο Sky News.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.