Μετά από 18 χρόνια αλλάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τους οδηγούς ΙΧ και δικύκλων, αφού αυστηροποιούνται οι ποινές του, την ώρα που αλλάζουν τα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου μιλώντας στην ΕΡΤ: «Ο ΚΟΚ είχε αλλάξει πριν 18 χρόνια, οπότε δεν έχει αλλάξει καθόλου τόσα χρόνια, είχαν γίνει ένα -δύο οριακές αλλαγές Το 2007 ήταν η προηγούμενη ψήφιση κώδικα».
«Αυτή η κυβέρνηση όμως έκανε το θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, με ενδεχόμενο δόλο, έβαλε τον ενδεχόμενο δόλο και από εκεί και μετά έχει αλλάξει ο ρους της ιστορίας, γιατί βλέπαμε πράγματα τα οποία προκαλούσαν την κοινή λογική και το κοινό αίσθημα δικαίου. Άμα δημιουργήσει και πολύνεκρο δυστύχημα με νεκρούς, δηλαδή πολλούς, πάει και ισόβια», συνέχισε.
Οι κάμερες και οι ψηφιακές κλήσεις
Επιπρόσθετα τόνισε πως: «Έχουμε λοιπόν ένα πρόγραμμα με κάμερες, θα είναι 1.388, το οποίο θα εξελιχθεί μέσα στο 2025 από την περιφέρεια στα φανάρια και άλλες 1.000 οι οποίες θα μπουν στις λεωφορειολωρίδες για να τις περιφρουρήσουμε πλέον, αλλά και σε σημεία καρμανιόλες, δηλαδή εκεί που βλέπουμε ότι έχουν με πολλά δυστυχήματα.
Είναι 1.388 οι κάμερες που θα μπουν, έχουμε και οι 17 που ήδη υπάρχουν, είμαστε στις 1.400 κάμερες. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Οι 1.000 κάμερες το 2025 ξεκινάνε στα φανάρια. Αυτές οι κάμερες μαζί με την ψηφιακή κλήση που θα σου έρχεται στο κινητό, σε χρόνο λοιπόν ενεστώτα και όχι μετά από πέντε χρόνια και δέκα χρόνια που είχαμε κλήσεις από τους δήμους και χάνονταν και θυμόσουν τι είχες κάνει πριν τόσα χρόνια, αυτό σημαίνει ότι δεν θα σβήνονται οι κλήσεις και πλέον θα υπάρχει μια περιφρούρηση και του οδικού δικτύου και νομίζω ότι εκεί θα καταλάβουμε όλοι ότι πρέπει να είμαστε λίγο σοβαροί, τυπικοί και να εφαρμόζουμε τον κώδικα. Ο κώδικας δεν είναι κανόνες επιβολής, είναι κανόνες ζωής».
Τα δίκυκλα και τα όρια ταχύτητας
Όσον αφορά τις αλλαγές στον ΚΟΚ για τα δίκυκλα, ο κ. Οικονόμου σημείωσε: «Όταν λέμε κράνος ο μοτοσικλετιστής, εμείς λέμε να θεσμοθετούμε πλέον τη διήθηση. Έχει προκαλέσει μια συζήτηση. Τι είναι η διήθηση; όταν είναι σταματημένα τα αυτοκίνητα, περνάει η μηχανή. Για να μπορεί να έρθει μπροστά η μηχανή και να έχει την προτεραιότητα.
Έχει σημασία, γιατί εμείς δίνουμε τη δυνατότητα στη μηχανή να μπει μπροστά και να έχει μια προτεραιότητα στην κυκλοφορία.
Το δίκυκλο γενικώς, επειδή θα ρίξουμε την ταχύτητα στις πόλεις από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 μέσα στον αστικό ιστό, θα πάμε στα τριάντα χιλιόμετρα.
Λεωφόροι και δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας εξαιρούνται, στα σχολεία μπροστά είναι 20 χιλιόμετρα. Δεν κατεβάζουμε το όριο για να κυνηγάμε τον κόσμο. Εμείς τι λέμε; Ότι ο κώδικας είναι κανόνες ζωής.
Εδώ θέλουμε να περιφρουρήσουμε την ανθρώπινη ζωή. Γιατί πάμε στα 30 χιλιόμετρα τώρα θέλουμε να γίνουμε λίγο αυστηροί, να κάνουμε κάτι καινούργιο; Όχι. Υπάρχουν μελέτες ότι αν ρίξουμε την ταχύτητα λίγο στην πόλη μέσα θα γλιτώσουμε πολλές ανθρώπινες ζωές.
Το 2023 σκοτώθηκαν 100 πεζοί, συμπολίτες μας μες στις πόλεις, δηλαδή περπάτησαν για να περάσουν το δρόμο. Δεν μιλάμε για τους χιλιάδες τραυματίες, τους ανάπηρους. Δεν τα λέμε αυτά, πού είναι και αυτό το ίδιο».
Προσβασιμότητα στις στάσεις των λεωφορείων
«Η προσβασιμότητα για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Δεν μπορούμε να συζητάμε αν δεν μπορεί να έχει προσβασιμότητα η στάση και μετά το λεωφορείο. Τώρα αλλάζουμε τα λεωφορεία, ξέρετε ότι υπήρχαν 400 λεωφορεία χωρίς ράμπα αναπήρων;
Τώρα στις στάσεις, επειδή η στάση είναι αφορά τον δήμο, όχι τη συγκοινωνία, εμείς κάνουμε ένα πρόγραμμα τώρα να φτιάξουμε πρότυπες στάσεις οι οποίες να είναι, να λειτουργούν δηλαδή έτσι ώστε να είναι προσβάσιμες.
Θα κάνουμε μια συνεννόηση. Κάνουμε ημερίδες με τους Δήμους για το νέο συγκοινωνιακό χάρτη, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την προσβασιμότητα στη στάση για να πάει από τη στάση, ο άνθρωπος που έχει πρόβλημα και δεν είναι μόνο ο ανάπηρος, είναι ο ηλικιωμένος, είναι και η μητέρα με το παιδάκι της, οι άνθρωποι που θέλουν μια δυνατότητα πρόσβασης να την έχουν;
Οι έλεγχοι της Τροχαίας είναι μεγάλοι. Πρέπει να το δεχτούμε γιατί έχουμε τα αποτελέσματα. Δεν είναι τώρα θεωρίες. Πάντως η Τροχαία και αυτό πρέπει να το πούμε, έχει αυξήσει πάρα πολύ τους ελέγχους της. Τα στοιχεία είναι και για το κόκκινο και για το αλκοόλ με περισσότερους ελέγχους.
Αυτή την εβδομάδα που μας έρχεται, τώρα μέσα στις γιορτές θα βγάλουμε τη δημόσια διαβούλευση. Θα ψηφιστεί εκτιμώ, μέσα στον Ιανουάριο του 2025 το κομμάτι για την για το ρίξιμο της ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα θα τα αφήσουμε σε μεταβατικό στάδιο», σημείωσε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.