ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης ακολουθεί τον «κανόνα των δεινοσαύρων» σε ότι αφορά τον Ν.Τραμπ: Ότι δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει...
prodeals

Αττική Οδός: Πώς θα διαμορφωθούν τα βασικά διόδια – Πότε μπορούν να αλλάξουν

Εισάγεται και στην Αττική Οδό πρόβλεψη για ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή, κατά την 30η Σεπτεμβρίου κάθε έτους

Αττική Οδός: Πώς θα διαμορφωθούν τα βασικά διόδια – Πότε μπορούν να αλλάξουν

Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης παραχώρησης που αναλαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ  τα διόδια στην Αττική Οδό μειώνονται από τις 6 Οκτωβρίου τα 2,5, από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα.

Η μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού (τη σύμβαση παραχώρηση της οποίας αναλαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.

Η διαφοροποίηση, μετά την πρώτη 5ετία, θα προκύψει εφόσον για μια ορισμένη περίοδο, σε συγκεκριμένα τμήματά της, η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αττική Οδό μειωθεί κάτω από 45 χλμ. ανά ώρα για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου, μεταξύ ανισόπεδων κόμβων: Δουκίσσης Πλακεντίας-Αθηνών-Λαμίας, Παπάγου-Αγίας Παρασκευής, Φυλής-Αθηνών-Λαμίας, Λεονταρίου-Δουκίσσης Πλακεντίας. η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove.

Εισάγεται και στην Αττική Οδό πρόβλεψη για ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή, κατά την 30η Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Ο παραχωρησιούχος μπορεί να αναπροσαρμόζει τα διόδια την 1η Ιανουαρίου κάθε ημερολογιακού έτους και οφείλει να ειδοποιεί το Δημόσιο και να δημοσιεύει τα νέα τέλη τα οποία πρόκειται να χρεωθούν το νωρίτερο ένα μήνα πριν.

Ο παραχωρησιούχος οφείλει να εγκαταστήσει σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων, ενώ θα υπάρχει υποχρεωτικά μία τουλάχιστον χειροκίνητη πύλη σε κάθε σταθμό. Αυτή λειτουργεί με εισπράκτορα ή με ανέπαφη πληρωμή (POS). Η εικόνα δεν είναι ακόμα σαφής ως προς τι θα ισχύσει για τους κατόχους πομποδεκτών και έναντι ποιου αντιτίμου θα χρεωθεί το υπόλοιπο των διελεύσεων που διαθέτουν.

Στην περίπτωση που ο παραχωρησιούχος επιλέξει να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρις δρύφακτο – Free Flow system), υποχρεούται να προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Ο παραχωρησιούχος δικαιούται να θεσπίσει σύστημα εκπτώσεων στα Διόδια Τέλη ή ειδικών μειωμένων τελών διοδίων για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών, αλλά σε καμία περίπτωση τα διόδια δεν θα μπορούν να υπερβούν, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, τα Βασικό Τέλος Διοδίου ανά κατηγορία οχήματος.

Επιπλέον θα πρέπει να μεριμνά ώστε να μη δημιουργούνται ουρές αναμονής στις πύλες των σταθμών διοδίων μεγαλύτερες των 6 οχημάτων ανά πύλη για περισσότερα από 15 λεπτά ανά ημέρα, και για περισσότερες από 90 ώρες ανά έτος. Σε αντίθετη περίπτωση προβλέπονται ποινικές ρήτρες, εκτός από την περίπτωση που είναι μεν όλες οι πύλες ανοικτές αλλά υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για τα οχήματα που περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώνουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να υποβάλει βεβαίωση μη καταβολής και ευκρινή φωτογραφία της πινακίδας του με επισημείωση του χρόνου διέλευσης. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών, από τη σχετική του αίτηση, η αρμόδια αρχή οφείλει να εκδίδει βεβαίωση για τα στοιχεία του υπόχρεου, ώστε να ζητηθεί από τον ιδιοκτήτη του οχήματος η καταβολή του διοδίου και της αστικής ποινής που αντιστοιχεί στο 20πλάσιο της τιμής του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.