Πρόβλημα στο σύστημα πρόωσης της κύριας μηχανής φέρεται να παρουσίασε το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου HLEco, ενώ έκανε ελιγμούς για να αγκυροβολήσει στο βόρειο αγκυροβόλιο N8 στο Hay Point της Αυστραλίας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου του HL Eco, το οποίο στη συνέχεια προσέκρουσε στο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου YM Serenity, στο παρακείμενο αγκυροβόλιο Ν7.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η πλώρη και η άγκυρα του YM Serenity να χτυπήσουν την αριστερή πλευρά της πρύμνης (πίσω) του HL Eco, προκαλώντας ζημιές στην πρυμναία δομή του HL Eco και στην αριστερή πλευρά του κύριου καταστρώματος, παρασύροντας τη δεξιά άγκυρα και κάποια αλυσίδα άγκυρας, ενώ παράλληλα προκάλεσε ζημιές στην περιοχή του προστώου του YM Serenity.
Η σύγκρουση μεταξύ των δύο πλοίων αναφέρθηκε αμέσως στο MSQ Hay Point VTS, το οποίο παρακολουθούσε την κατάσταση, ενεργοποίησε αμέσως μια απάντηση έκτακτης ρυμούλκησης με τη συμμετοχή δύο πλοίων DalTug, το Kolijo και το Karloo, για να βοηθήσουν στην αξιολόγηση της κατάστασης και να παράσχουν βοήθεια όπως απαιτείται.
Τα ρυμουλκά Rivtow τέθηκαν σε ετοιμότητα καθώς το περιστατικό συνέβη κατά την αλλαγή πληρώματος με την πάροδο του χρόνου. Ο περιφερειακός λιμενάρχης της MSQ Action ανέλαβε το ρόλο του συντονιστή για το συμβάν αυτό.
Αναφέρεται ότι δεν έχει παρατηρηθεί ρύπανση από κανένα από τα δύο σκάφη, ενώ τυχόν ζημιές που έχουν υποστεί σε αυτό το στάδιο φαίνεται να είναι πάνω από την ίσαλο γραμμή. Το YM Serenity μετά από αρχική επιθεώρηση αφέθηκε να προχωρήσει στο εξωτερικό αγκυροβόλιο για να αγκυροβολήσει εκ νέου με την εναπομείνασα άγκυρά του.
Το HL Eco αγκυροβόλησε τώρα στο αγκυροβόλιο N7. Και τα δύο σκάφη θα χρειαστούν περαιτέρω αξιολόγηση. Η διερεύνηση του περιστατικού από τις αρμόδιες αρχές θα πραγματοποιηθεί πιθανώς εν ευθέτω χρόνω. Και τα δύο σκάφη βρίσκονται σε κατάσταση έρματος χωρίς φορτίο επί του πλοίου.