Όπως κάθε καλοκαίρι, έφθασε η στιγμή για τη παύση ισχύος του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αθήνα, ο λεγόμενος Δακτύλιος. Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία, η Παρασκευή 22 Ιουλίου είναι η τελευταία ημέρα ισχύος του Δακτυλίου.
Σήμερα Παρασκευή (22/7) είναι η τελευταία ημέρα που ισχύει ο Δακτύλιος, ωστόσο ο Πράσινος Δακτύλιος για τα φορτηγά και λεωφορεία συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει:
«Την Παρασκευή 22-7-2022 είναι η τελευταία ημέρα ισχύος του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων (μονά-ζυγά) για την περίοδο 2021-2022, στην περιοχή του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας].
Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που καθιερώθηκαν με το μέτρο του ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ και αφορούν φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορεία, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1999, τα οποία κυκλοφορούν στη ζώνη του ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Παραλιακή λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι], εξακολουθούν να ισχύουν.
Κατά συνέπεια όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας, μέχρι την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, που θα ρυθμίζει τα περιοριστικά μέτρα για την περίοδο 2022-2023».
Οι ώρες και ημέρες εφαρμογής του δακτυλίου είναι από Δευτέρα έως και Πέμπτη 7 το πρωί με 8 το βράδυ και την Παρασκευή από 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι.
Από τις 25 Οκτωβρίου 2021 κινούνται ελεύθερα στο Δακτύλιο όλα τα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 6, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ/χλμ. καθώς και όλα τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχήματα.
Από το προσεχές φθινόπωρο ο Δακτύλιος θα επιστρέψει και πάλι στην Αθήνα, με την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, που θα ρυθμίζει τα περιοριστικά μέτρα για την περίοδο 2022-2023.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προβεί σε σχετική αλλαγή, ώστε να αυξηθεί το όριο εκπομπών ρύπων για τα οχήματα με ταξινόμηση από τις αρχές του 2021 και μετά. Και αυτό διότι ο υπολογισμός γίνεται στον κύκλο WLTP, που είναι αυστηρότερος από τον προηγούμενο NEDC.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.