ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Μην είστε βέβαιοι ότι ο Β.Πούτιν έθεσε θέμα δραχμής για την Ελλάδα... «στο άσχετο»!
prodeals

Βρέθηκε το ναυάγιο «Τρεις Ιεράρχαι» που αγνοείτο για πάνω από μισό αιώνα – Εντυπωσιακές εικόνες

Το πλοίο βυθίστηκε στις 14 Φεβρουαρίου του 1959 βορειοδυτικά της Μακρονήσου

Βρέθηκε το ναυάγιο «Τρεις Ιεράρχαι» που αγνοείτο για πάνω από μισό αιώνα – Εντυπωσιακές εικόνες

Πάνω από μισό αιώνα αγνοείτο το μότορσιπ «Τρεις Ιεράρχαι» που βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου του 1959. Ταυτοποιήθηκε 63 χρόνια μετά σε βάθος 87,2 μέτρων, βορειοδυτικά της Μακρονήσου, από την ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη.

Όπως ανέφερε ο ίδιος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, η διερεύνηση και ταυτοποίηση του ναυαγίου έγινε με υποβρύχιο ρομποτικό όχημα ROVSuper Achille.

11
12_prymnh
14
Αριστερή πλευρά ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ διακρίνεται η κουπαστή

Το μότορσιπ είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά την προηγούμενη της βύθισής του στις 5:10 το απόγευμα. μεταφέροντας 378 τόνους καλαμπόκι-αραβόσιτο. Επρόκειτο να ξεφορτώσει αρχικά 278 τόνους καλαμπόκι-αραβόσιτο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα μετέφερε το υπόλοιπο φορτίο στο Πόρτο Λάγος Ξάνθης. Αφού φόρτωσε στα αμπάρια του το καλαμπόκι, τοποθετηθήκαν επί του καταστρώματος τρία στρατιωτικά φορτηγά 6Χ6 τύπου GMC (General Motors Corporation Truck) συνολικού βάρους 14,4 τόνων ως μεταφορά για λογαριασμό του Ελληνικού Στρατού.

15
Πρυμναίο αμπάρι διακρίνεται το κουβούσι
16_prymnh
17
Πρυμναίο αμπάρι και κατάστρωμα διακρίνεται το κουβούσι
18

Την ημέρα του απόπλου όμως επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες με ανέμους που πλησίαζαν τα 8 μποφόρ. Το πλοίο δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου 1959, μαζί με το 9μελές πλήρωμα ναυτικών. Παρόλο που το πλοίο διέθετε ασύρματο δεν πρόλαβε να εκπέμψει SOS.

Την επόμενη του απόπλου εντοπίστηκε παρασυρόμενη λέμβος ανοιχτά από την περιοχή Πούντα Ζέζα καθώς και ένα ξύλινο κάλυμμα του αμπαριού, που ρυμουλκήθηκαν στο Λαύριο.

Αναγνωρίστηκαν ότι ανήκαν στο ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΑΙ. Επίσης εντοπίστηκε ανάκλιντρο καθίσματος στην βραχονησίδα Άγιος Γεώργιος που αναγνωρίστηκε ότι άνηκε στα φορτηγά που μετέφερε το πλοίο. Αυτά ήταν και τα μοναδικά ευρήματα που μαρτυρούσαν τι είχε συμβεί.

21_empros_troxos_fortigou_
19
Εφημερίδα της εποχής.
23
Καμπίνα στρατιωτικού φορτηγού G.M.C βυθό σε βάθος 87,2 μέτρα, διακρίνεται το ξύλινο τιμόνι.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όπως διαπιστώθηκε κατά την ταυτοποίησή του, το τιμόνι – πηδάλιο του μότορσιπ είναι στριμμένο στην θέση όλο αριστερά, ενώ τα τρία στρατιωτικά φορτηγά βρέθηκαν εκτός ναυαγίου, διασκορπισμένα στο βυθό κοντά στο ναυάγιο. Το μότορσιπ ήταν το πρώην Πηνειός του Πολεμικού Ναυτικού με το μήκος του να φτάνει τα 43 μέτρα και το πλάτος του τα 7,6.

26
Τμήμα της υπερκατασκευής του ναυαγίου
27
Αριστερός διάδρομος αλουές που οδηγούσε στις καμπίνες του πλοίου.
28
Η πλώρη του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
30
Απεικόνιση ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ στο βυθό. Σχέδιο : Άρης Μπιλάλης.
50
Φωτογραφική αποτύπωση και σχέδιο σε ένα από τα στρατιωτικά φορτηγά που βρέθηκαν πλησίον του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΧΕΣ
60mix
Φωτογραφική αποτύπωση και σχέδιο του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΧΕΣ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.