ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Δείτε μέχρι πότε θα βρίσκεται σε ισχύ ο Δακτύλιος – Το πρόστιμο για τους παραβάτες

Όλα τα οχήματα μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας

Δείτε μέχρι πότε θα βρίσκεται σε ισχύ ο Δακτύλιος – Το πρόστιμο για τους παραβάτες

Την Παρασκευή 19 Ιουλίου θα σταματήσει να βρίσκεται σε ισχύ ο περιορισμός του Δακτυλίου, με αποτέλεσμα όλα τα οχήματα μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο να κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας.

Υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφορία των οχημάτων εντός του Δακτυλίου περιορίζεται βάσει του τελευταίου ψηφίου του αριθμού κυκλοφορίας τους, αλλά και από άλλα κριτήρια, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα EURO 6, ενώ επιτρέπονται χειμώνα-καλοκαίρι και όσα έχουν την ειδική άδεια.

Ο Δακτύλιος ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη, κατά τις ώρες 07:00 – 20:00, και την Παρασκευή από 07:00 – 15:00.

Τα μέτρα του Δακτυλίου δεν ισχύουν τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που υπάρχει απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

  • Ζυγές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Μονές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, 9.

Το πρόστιμο

Η παραβίαση των περιοριστικών μέτρων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ, βάσει των διατάξεων του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

Ποια αυτοκίνητα επιτρέπονται στον Δακτύλιο

Οι παρακάτω τύποι οχημάτων εξαιρούνται από τους περιορισμούς του Δακτυλίου και επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο της Αθήνας:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 120 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης – NEDC) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 145 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων – WLTP) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά.
  • Εκτός από τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, υπάρχουν και εξαιρέσεις που βασίζονται στην ιδιότητα του οδηγού.

Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η κυκλοφορία των παρακάτω οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας:

  • Οχήματα ιατρών (με το ειδικό σήμα)
  • Οχήματα φυσιοθεραπευτών
  • Οχήματα αναπήρων πολέμου
  • Ασθενείς που χρήζουν συχνής θεραπείας (με σχετική βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος)
  • Οχήματα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, με την προϋπόθεση ότι το άτομο Με Αναπηρία είναι εφοδιασμένο με Δελτίο Στάθμευσης Ατόμων με Αναπηρίες

Επιπλέον, εξαιρούνται τα εξής οχήματα:

  • Οχήματα μεταφοράς φαρμάκων και ευαίσθητων ιατρικών υλικών
  • Νεκροφόρες
  • Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου
  • Οχήματα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των υπηρεσιών αυτών
  • Οχήματα επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών
  • Οχήματα εκπροσώπων του Τύπου, με περιορισμό ανά ΜΜΕ

Τα όρια του Δακτυλίου

Μεγάλος Δακτύλιος

Δακτύλιος Αθηνών ονομάζεται συνοπτικά ένα μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, που βασίζεται στην εκ περιτροπής κυκλοφορία των περισσότερων από αυτά.

Το μέτρο αυτό έχει σκοπό τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και στην περιοχή του κέντρου της. Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας παρόμοιου χαρακτήρα ισχύουν και σε ορισμένες μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Όρια εφαρμογής του μεγάλου δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Παραλιακή Λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι.

Μικρός Δακτύλιος

Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παράβαση του δακτυλίου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Επιπλέον, στους παραβάτες που δε συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργανών για άμεση έξοδο από την απαγορευμένη περιοχή επιβάλλεται φυλάκιση μέχρις ενός έτους.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.