Με την αφαίρεση θέσεων σε ορισμένα από τα αεροπλάνα του στόλου της θα επιχειρήσει η EasyJet να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που έχει σε προσωπικό.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αεροπορική εταιρεία θα «ξηλώσει» την πίσω σειρά των καθισμάτων του στόλου της σε A319, με στόχο τα πληρώματα καμπίνας να μειωθούν από τέσσερα σε τρία. Μια τέτοια απόφαση θα περιόριζε τον αριθμό των επιβατών σε μάξιμουμ 150.
Σύμφωνα με την EasyJet, η μείωση των θέσεων αποσκοπεί στον αποτελεσματικότερο τρόπο λειτουργίας του στόλου. Οι πτήσεις θα εξακολουθούν να πληρούν τους κανονισμούς της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) σχετικά με τον απαιτούμενο αριθμό πληρώματος καμπίνας, που βασίζεται στον αριθμό των φυσικών θέσεων που διαθέτει ένα αεροπλάνο κι όχι στον αριθμό των επιβατών κάθε πτήσεις.
Ελλείψεις προσωπικού μετά τις απολύσεις της πανδημίας
Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετωπίζουν ελλείψεις προσωπικού ήδη από την περίοδο του Πάσχα, καθώς η ζήτηση για ταξίδια έχει εκτιναχθεί, μετά και την άρση όλων των ταξιδιωτικών περιορισμών για τον κορωνοϊό στη χώρα. Τόσο η EasyJet, όσο και η British Airways αναγκάστηκαν να κόψουν εκατοντάδες πτήσεις τον περασμένο μήνα, μετά από άνοδο των κρουσμάτων, κρατώντας το προσωπικό εκτός εργασίας, κάτι που δυσκολεύει τη διατήρηση όλων των δρομολογίων.
Πολλές αεροπορικές, συμπεριλαμβανομένης της EasyJet προσλαμβάνουν νέο πλήρωμα καμπίνας για να αντικαταστήσουν το προσωπικό που απολύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών όμως, οι δυσκολίες στελέχωσης θα συνεχιστούν για έως και 12 μήνες.
Στο μεταξύ, η EasyJet υποστηρίζει ότι η μείωση των διαθέσιμων θέσεων στα αεροσκάφη A319 θα επιτρέψει μεγαλύτερη βεβαιότητα στη λειτουργία της. Η αλλαγή στη χωρητικότητα εκτιμά ότι είναι πολύ μικρή ως ποσοστό του συνολικού αριθμού επιβατών της θερινής περιόδου. Πέραν του σχεδίου αφαίρεσης θέσεων, ο αερομεταφορέας θα διαθέσει πόρους για να διαπιστευτεί νέο προσωπικό.
Εκτιμάται επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα
Η εταιρεία περιμένει ότι φέτος το καλοκαίρι θα φτάσει κοντά στα επίπεδα του 2019, ήδη προ πανδημίας, όταν κάθε ημέρα περίπου 300.000 επιβάτες πετούσαν με πτήσεις της κατά τη θερινή σεζόν. Όπως υποστηρίζει, για τις τελευταίες έξι θέσεις οι κρατήσεις γίνονται συνήθως τις τελευταίες ημέρες πριν την αναχώρηση. Ως εκ τούτου, ο περιορισμός των εισιτηρίων δεν θα επηρεάσει τα ταξιδιωτικά σχέδια των πελατών της. Πάντως, κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, οι ταξιδιώτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με μεγάλες ουρές, ενώ τα σοβαρά προβλήματα που εμφανίστηκαν στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ οδήγησαν στην παραίτηση του γενικού διευθυντή.
Την ίδια ώρα, οι καθυστερήσεις για την αδειοδότηση ασφαλείας του νέου προσωπικού των αεροπορικών εταιρειών σημαίνει ότι οι προσληφθέντες δεν μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευση. Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς δήλωσε πρόσφατα στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων ότι η κυβέρνηση θα επιτρέψει στα αεροδρόμια να ξεκινήσουν την εκπαίδευση του προσωπικού χωρίς άδεια ασφαλείας.