Δεκαπέντε νέους σταθμούς πρόκειται να έχει στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας το Μετρό της Αθήνας μέσω της υλοποίησης τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή). 

Το Μετρό της Αθήνας, ωστόσο, δεν αναμένεται να περιοριστεί στα παραπάνω έργα, δεδομένου ότι ο ΟΑΣΑ υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, απ’ όπου θα προκύψουν ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των νέων επεκτάσεων του δικτύου.

Μία επέκταση που διερευνάται είναι αυτή της Γραμμής 1 από τον Σταθμό «Κηφισιά» μέχρι Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Σύμφωνα με παλαιότερα σχέδια, η επέκταση εξεταζόταν να πραγματοποιηθεί με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

Για να προχωρήσει το εν λόγω έργο απαιτείται η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών αλλά και να βρεθεί χρηματοδότηση. Αδιαμφισβήτητα, ωστόσο, η υλοποίηση της εν λόγω επέκτασης θα ήταν λιγότερο απαιτητική και χρονοβόρα απ’ ότι το τμήμα «Γουδή-Λυκόβρυση» της Γραμμής 4, που επίσης καταλήγει στο βόρειο τμήμα του κοντά στην Ε.Ο.

Το τμήμα «Γουδή-Λυκόβρυση», βέβαια, θα μπορούσε να λύσει και ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, την απομόνωση της Λεωφ. Κηφισίας από το Μετρό, δεδομένου ότι οι περισσότεροι σταθμοί θα βρίσκονται κατά μήκος του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα σηματοδοτούσε αυτομάτως την εξυπηρέτηση –μεταξύ άλλων- των δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων που εργάζονται σε περιοχές όπως το Μαρούσι, το Χαλάνδρι, αλλά και κοντά στο «Δακτυλίδι».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μερικές από τις υπόλοιπες επεκτάσεις που εξετάζονται είναι αυτή της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, όπως και αυτή της Γραμμής 1 προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.