Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) εξαπέλυσε «κεραυνούς» κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη καταγγέλλοντας ότι η Uber έχει εισχωρήσει στην Κέρκυρα, τη Ρόδο, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη έχοντας «στρατολογήσει εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία».
Με ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΑ καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση «δεν ασχολήθηκε ποτέ με θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου».
Επιπλέον, όπως τονίζει «δεν παρείχε κανένα είδος προστασίας στο ταξί ως υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Αντίθετα, με την πολιτική της άνοιξε χώρο για κάθε επίδοξο –νόμιμο ή παράνομο- μεταφορέα».
Μάλιστα, προειδοποιούν ότι «σε περιοχές που το επάγγελμα του ταξί είναι κατά βάση εποχικό, οδηγεί εκατοντάδες επαγγελματίες στο φάσμα της οικονομικής καταστροφής και της εγκατάλειψης του επαγγέλματος».
ΤΟ ΣΑΤΑ στέκεται στο πλευρό των συναδέλφων του σε Ρόδο και Κέρκυρα και καλεί «τις διοικήσεις των σωματείων από την Θεσσαλονίκη, την Ρόδο, την Κέρκυρα, την Μύκονο και την Σαντορίνη σε μια κοινή σύσκεψη» για να οργανώσουν τον αγώνα τους.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:
«Το φάντασμα της Uber εμφανίστηκε ξανά. Αυτή τη φορά στην Κέρκυρα και στην Ρόδο. Και αν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη η Uber –προς το παρόν– συνεργάζεται μόνο με ταξί, δεν συμβαίνει το ίδιο στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και από την προηγούμενη εβδομάδα στην Ρόδο και στην Κέρκυρα. Στα νησιά, η αμερικάνικη πολυεθνική έχει στρατολογήσει εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση των μεταφορών που ζητούνται από τους χρήστες της πλατφόρμας της.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτή η εξέλιξη, σε περιοχές που το επάγγελμα του ταξί είναι κατά βάση εποχικό, οδηγεί εκατοντάδες επαγγελματίες στο φάσμα της οικονομικής καταστροφής και της εγκατάλειψης του επαγγέλματος.
Το πώς φτάσαμε ως εδώ είναι λίγο-πολύ γνωστό. Η απερχόμενη κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε ποτέ με θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Δεν φρόντισε όχι μόνο για την βελτίωση του νόμου, αλλά ούτε καν για την τήρησή του (προϋποθέσεις άδειας μεταφορέα με νομική εκπροσώπηση και φορολογική οντότητα στην χώρα μας, είσπραξη κομίστρου μόνο από τον ταξιτζή κλπ). Δεν παρείχε κανένα είδος προστασίας στο ταξί ως υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Αντίθετα, με την πολιτική της άνοιξε χώρο για κάθε επίδοξο –νόμιμο ή παράνομο- μεταφορέα.
Τα “κροκοδείλια δάκρυα” της Ομοσπονδίας είναι μια απεγνωσμένη αποστασιοποίηση από το καταστροφικό έργο της κυβέρνησης. Αυτό το έργο όμως διαφημίζει και στηρίζει μέχρι σήμερα. Το ΣΑΤΑ πολέμησε από την πρώτη στιγμή εταιρίες με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό αλλά και εφαρμογές πολυεθνικών εταιριών που παρανομούν και υποκλέπτουν έργο από τα ταξί. Καταγγείλαμε με αποδεικτικά στοιχεία την υποκλοπή έργου αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε, κανείς δεν τιμωρήθηκε, κανείς δεν ανησύχησε. Δεν σταματήσαμε όμως, ούτε λεπτό τον αγώνα μας.
Κατανοούμε την οργή των συναδέλφων μας στην Ρόδο και στην Κέρκυρα και ως ΣΑΤΑ είμαστε στο πλευρό τους. Αυτή την ώρα χρειάζεται ψυχραιμία, καθαρό μυαλό και συναδελφική συσπείρωση.
Όλοι μαζί μπορούμε και πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο που έχουμε μπροστά μας.
Καλούμε τις διοικήσεις των σωματείων από την Θεσσαλονίκη, την Ρόδο, την Κέρκυρα, την Μύκονο και την Σαντορίνη σε μια κοινή σύσκεψη για να οργανώσουμε έναν κοινό αγώνα κατά της Uber και κάθε εφαρμογής που υποκλέπτει το έργο μας.
Αυτή την ώρα, κανείς ταξιτζής δεν πρέπει να είναι μόνος του. Αυτή την ώρα γινόμαστε όλοι μια γροθιά».