Μέχρι τέλος του 2024, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ένα νέο σύστημα πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Πρόκειται για τις ανέπαφες πληρωμές που θα επιτρέπουν στο επιβατικό κοινό να εισέρχεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, χρησιμοποιώντας απλά την τραπεζική του κάρτα ή το smartphone του.
Ειδικότερα, με το σύστημα των ανέπαφων συναλλαγών ο χρήστης δεν θα χρειάζεται να εκδώσει κάποιο εισιτήριο (ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card.) από τα μηχανήματα, αλλά θα αρκεί να τσεκάρει την τραπεζική του κάρτα του ή το κινητό του τηλέφωνο στις επικυρωτικές συσκευές και στους καρταναγνώστες πυλών.
Ειδικότερα, το σύστημα θα υποστηρίζει την εκτέλεση πράξεων πληρωμών του αντιτίμου του κομίστρου με χρήση πορτοφολιών από συσκευές κινητής τηλεφωνίας με λειτουργία NFC και κατάλληλη εφαρμογή (π.χ. Google Pay, Samsung Pay, κλπ) που επιτρέπει την ασφαλή πρόσβαση σε επιλεγμένους λογαριασμούς του πελάτη για την εκτέλεση ψηφιακών συναλλαγών, στον εξοπλισμό πώλησης, στα επικυρωτικά μηχανήματα (σε λεωφορεία, τραμ και σταθμούς Μετρό) και σε καρταναγνώστες πυλών διέλευσης επιβατών (στους σταθμούς του Μετρό).
Επίσης το σύστημα θα υποστηρίζει την εκτέλεση πράξεων πληρωμών του αντιτίμου του κομίστρου με χρήση τραπεζικής κάρτας που διαθέτει EMV τεχνολογία για ανέπαφες συναλλαγές στον εξοπλισμό πώλησης, σε επικυρωτικά και καρταναγνώστες πυλών ελεγχόμενης διέλευσης.
Τα εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card. δεν θα καταργηθούν, δεδομένου ότι θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή, διευκολύνοντας ανθρώπους -και δη ηλικιωμένους- που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
Όσον αφορά στα οφέλη του συστήματος, ο επιβάτης θα εξοικονομεί χρόνο κατά τις μετακινήσεις του, μιας και δεν θα χρειάζεται να αναζητάει τα σημεία πώλησης.
Επιπροσθέτως, δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο, δεδομένου ότι το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης.
Παράλληλα, θα περιορίσει το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης, δεδομένου ότι η δραστική μείωση της χρήσης των χάρτινων εισιτηρίων θα επιφέρει τον περιορισμό της πρακτικής… διαμοιρασμού των εισιτηρίων.
Δηλαδή του φαινομένου, ένας επιβάτης που έχει εκδώσει εισιτήριο να παραχωρεί σε έναν άλλο συμπολίτη του το εισιτήριό του, ώστε ο τελευταίος να μη χρειαστεί να εκδώσει δικό του.
Σημειώνεται δε ότι το νέο σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.
Σύμφωνα με εξαγγελίες το σύστημα των ανέπαφων συναλλαγών θα ξεκινήσει από τα οχήματα των γραμμών λεωφορείων Express Αεροδρομίου, ενώ θα εφαρμοστεί στο σύνολο των ΜΜΜ της Αθήνας έως το τέλος του έτους.
Τέλος, θα μετριάσει σε σημαντικό βαθμό τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Όπως έχει διαπιστώσει ο ΟΑΣΑ, εκατομμύρια αχρησιμοποίητα εισιτήρια σπαταλώνται, ενώ συχνά απορρίπτονται σε δημόσιους χώρους ρυπαίνοντας το περιβάλλον.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.