Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων, φέρνει ριζικές αλλαγές, καθώς οι οδηγοί θα χρεώνονται πλέον ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση, με αποτέλεσμα να μετριάζεται το κόστος των μετακινήσεων.
Εντός του πρώτου τετραμήνου του 2023 θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου, με το deadline της ολοκλήρωσής του να είναι στο τέλος το 2025.
Το μοντέλο που θα επιλεγεί είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ), και ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 300 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκ. ευρώ θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το σύστημα περιλαμβάνει την εγκατάσταση και λειτουργία του τεχνολογικού εξοπλισμού ο οποίος θα οδηγήσει στη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα ελεύθερης ροής (free flow) στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, γεγονός που – μεταξύ άλλων – θα μειώσει σημαντικά την ταλαιπωρία των οδηγών αλλά και τους χρόνους ταξιδιού.
Επιπροσθέτως, θα μετριαστεί η οικονομική επιβάρυνση, δεδομένου ότι οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση.
Πώς, όμως, θα εξακριβώνεται η απόσταση που έχουν διανύσει, ώστε να γίνει η τιμολόγηση;
Για το τελευταίο θα φροντίζουν κάμερες που θα καταγράφουν την είσοδο και έξοδό των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στον/από τον αυτοκινητόδρομο, μέσω των πινακίδων κυκλοφορίας.
Εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα αναγνώρισης της πινακίδας κυκλοφορίας τότε θα επεμβαίνει η Τροχαία η οποία θα μεριμνά για την αναγνώριση του οχήματος.
Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.
Όσον αφορά τα επαγγελματικά οχήματα, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων.
Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό. Ένας πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διαβάζεται από τις ηλεκτρονικές πύλες στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, με τον χρήστη να πληρώνει αποκλειστικά το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Στην περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.