ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Αυτό είναι το λάθος στην κατασκευή που άλλαξε όλη την πορεία της

Ένα λάθος, το οποίο θα κόστιζε πολύ σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Αυτό είναι το λάθος στην κατασκευή που άλλαξε όλη την πορεία της

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ή, επίσημα, Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο έχοντας συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων.

Κατέχει μια θέση στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, ενώ διαθέτει τα πιο βαθιά θεμέλια γέφυρας στον κόσμο, στα 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Αν και από το 2004 που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, μέχρι και σήμερα 18 χρόνια μετά, την έχουν διασχίσει δεκάδες εκατομμύρια οχήματα και πεζοί, ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν για το μεγάλο λάθος που έγινε κατά τη διάρκεια της κατασκευής της.

Ένα λάθος, το οποίο θα κόστιζε πολύ σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα και που τελικά ανάγκασε τους μηχανικούς να αλλάξουν όλη την πορεία της γέφυρας, προκειμένου να προχωρήσει το έργο.

Τα θεμέλια της γέφυρας είναι μιάμιση φορά μεγαλύτερα από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Για να καταφέρουν να μεταφερθούν οι πυλώνες που ζύγιζαν περίπου 70.000 τόνους, ήρθε μέχρι και ένα παγοθραυστικό από τη Νορβηγία, καθώς και άλλα τρία ρυμουλκά πλοία.

Την ώρα, όμως, που τοποθετούνταν ο ένας από τους πυλώνες, τον Μάιο του 2001, αυτός γλίστρησε κατά 30 εκατοστά πιο μακριά από τη θέση που είχε προβλεφθεί. Αυτό ήταν το τριπλάσιο από τον προβλεπόμενο στόχο.

Για να προλάβουν το χρονοδιάγραμμα, οι μηχανικοί σκαρφίστηκαν ένα νέο σχέδιο. Αποφάσισαν αντί να μετακινήσουν τον συγκεκριμένο πυλώνα, να κατασκευάσουν την υπόλοιπη γέφυρα κατά 30 εκατοστά πιο δίπλα από εκεί που αρχικά θα κατασκευαζόταν. Μια δύσκολη απόφαση, που τελικά τους «βγήκε» και το έργο συνεχίστηκε κανονικά.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης έχει σχεδιαστεί για να αντέχει φυσικά φαινόμενα και σεισμούς.

Συγκεκριμένα μπορεί να αντέξει ακόμη και έως 6,5 ρίχτερ περίπου, ισχυρούς ανέμους και τεκτονικές μετακινήσεις και γενικότερα φυσικά φαινόμενα τα οποία υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.