Μπορεί να ακούγεται αρκετά παράδοξο αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, τα σημερινά αεροπορικά ταξίδια είναι πιο αργά από ότι στη δεκαετία του ’70, παρά τις προόδους της αεροδυναμικής και του σχεδιασμού του κινητήρα τους, σύμφωνα με τη Daily Mail και το Business Insider.
Για παράδειγμα, μια συνεχόμενη πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Χιούστον του Τέξας, διαρκεί σήμερα περίπου τρεις ώρες και 50 λεπτά. Ωστόσο, σύμφωνα με το Business Insider, η ίδια πτήση το 1973 θα διαρκούσε δύο ώρες και 37 λεπτά. Αντίστοιχα, η πτήση από το Λονδίνο στο Εδιμβούργο διαρκεί περίπου 10 λεπτά περισσότερο από ότι διαρκούσε στα μέσα της δεκαετίας του 1990, σύμφωνα με την Telegraph, όπως και αυτή από Μαδρίτη στη Βαρκελώνη που διαρκεί 20 λεπτά περισσότερο.
Όπως επισημαίνει το Business Insider, η κύρια αιτία της επιμήκυνσης της διάρκειας των ταξιδιών είναι το κόστος των καυσίμων. Οι αεροπορικές εταιρείες προτιμούν να μεγαλώσουν σε διάρκεια τις πτήσεις για να εξοικονομήσουν χρήματα. Η τιμές των καυσίμων έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με αυτές που ίσχυαν πριν μερικές δεκαετίες και είναι ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» για τις αεροπορικές εταιρείες.
Το 2008, η Northwest Airlines δήλωσε ότι γλίτωσε περίπου 700 λίτρα καυσίμων σε μια πτήση από το Παρίσι προς τη Μινεάπολη όταν ο πιλότος μείωσε τη μέση ταχύτητα του αεροσκάφους από 542 μίλια/ώρα σε 532 μίλια/ώρα. Η μείωση της ταχύτητας αύξησε την διάρκεια της πτήσης κατά οκτώ μόλις λεπτά, αλλά η αεροπορική εταιρεία εξοικονόμησε σχεδόν 300 λίρες Αγγλίας.
Μια άλλη αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, η Southwest, εκτιμά ότι εξοικονόμησε 21 εκατομμύρια λίρες προσθέτοντας από ένα έως τρία λεπτά σε κάθε πτήση.
Βέβαια τα καύσιμα δεν είναι ο μόνος λόγος επιμήκυνσης των πτήσεων. Στη σύγχρονη εποχή ο αριθμός των ταξιδιών για αναψυχή, για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους αυξάνεται ραγδαία. Οι πτήσεις που πραγματοποιούνται κάθε μέρα είναι τόσες που δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση στους αεροδιαδρόμους και στα αεροδρόμια.
Έτσι τα αεροπλάνα δεν ακολουθούν τη συντομότερη διαδρομή προς τον προορισμό τους, αλλά μια προκαθορισμένη πορεία που απαιτεί την κάλυψη μεγαλύτερης απόστασης. Επίσης η συμφόρηση σε κάποια αεροδρόμια προκαλεί καθυστερήσεις στην τροχοδρόμηση ή στη διαδικασία προσγείωσης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.