Μέχρι το καλοκαίρι η Γλυφάδα θα είναι χωρίς τραμ, καθώς από χθες, Κυριακή 10 Μαρτίου και για τρεις μήνες διακόπηκε η διέλευσή του λόγω των εργασιών για την υπογειοποίηση τμήματος της παραλιακής λεωφόρου.
Με αυτή την αφορμή επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της πλήρους κατάργησης της διέλευσης του Τραμ από τη Γλυφάδα. Ο Δήμαρχος Γιώργος Παπανικολάου προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«Μια σημαντική εξέλιξη με σημαντικές προεκτάσεις για την πόλη μας: Όπως ανακοινώθηκε επισήμως, για τους επόμενους τρεις μήνες σταματάει το Τραμ να περνάει από τη Γλυφάδα, λόγω των εργασιών που γίνονται στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού για την υπογειοποίηση τμήματος της Ποσειδώνος.
Πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες υπήρχε σοβαρή διχογνωμία για τη χάραξη του Τραμ μέσα από τη Γλυφάδα: Άλλοι έλεγαν ότι θα βοηθήσει την εμπορική κίνηση. Άλλοι πίστευαν ότι αφαιρεί από τη Γλυφάδα πολύτιμο ελεύθερο δημόσιο χώρο στην παραλία και στο εμπορικό μας κέντρο.
Πλέον 20 χρόνια μετά η άποψή μας είναι ξεκάθαρη. Το Τραμ φτάνει στη Γλυφάδα και φεύγει από την πόλη μας καθημερινά σχεδόν άδειο όλες τις εποχές του χρόνου και είναι δεδομένο ότι τελικά η χάραξη του με τον τρόπο που έγινε περισσότερο έβλαψε παρά ωφέλησε τη Γλυφάδα μας γιατί τέμνει το εμπορικό κέντρο στη μέση και βάζει ένα τεχνητό εμπόδιο στην πρόσβαση στην παραλία. Γιατί μόνο στην περίπτωσή μας έχουμε μπερδέψει το Τραμ με το τραίνο. Μόνο στο τραίνο οι γραμμές πρέπει να διαχωρίζονται.
Στις μεγαλουπόλεις του εξωτερικού το Τραμ συνυπάρχει με τα αυτοκίνητα και γι’ αυτό δεν αφαιρεί πολύτιμο δημόσιο χώρο. Επίσης ένας σοβαρός λόγος που κατά την γνώμη μας δεν ευδοκιμεί το Τραμ είναι ότι είναι εξαιρετικά αργό για διάφορους λόγους. Γι’ αυτό και πολύς κόσμος δεν το επιλέγει.
Φανταστείτε το Τραμ να μην περνάει από την πόλη μας στο εξής και στη Μεταξά να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο πεζόδρομο στο μέσον της για βόλτα, ποδήλατο και αναψυχή.
Ταυτόχρονα στην παραλία να αποδώσουμε το χώρο που καταλαμβάνει στους πολίτες χωρίς να έχουμε παράλληλα και την επικινδυνότητα από τις γραμμές και τους συρμούς που περνάνε καθημερινά – στο πλαίσιο της συνολικής ανάπλασης που ήδη έχει μεταμορφώσει το παραλιακό μας μέτωπο.
Από τώρα και για τρεις μήνες το Τραμ σταματά να μπαίνει στη Γλυφάδα και το επιβατικό κοινό σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση θα εξυπηρετείται με λεωφορεία.
Ιδού λοιπόν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια πραγματική δοκιμή.
Προσοχή: Πιο πολλά λεωφορεία και πιο πυκνά δρομολόγια, για το σενάριο απομάκρυνσης της γραμμής του Τραμ από τη Γλυφάδα δεν αρκούν.
Βασικό προαπαιτούμενο είναι να προχωρήσει – όπως έχει προγραμματιστεί – η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό με τρεις νέους σταθμούς στη Γλυφάδα.
Έχουν λοιπόν ακριβώς αυτή τη στόχευση οι προσπάθειές μας:
Περισσότερα λεωφορεία να εξυπηρετούν τη Γλυφάδα, τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό όπως έχουν σχεδιαστεί, κατάργηση του Τραμ ή έστω αλλαγή στη χάραξή του.
Μόνο έτσι μπορεί να εξυπηρετηθεί ουσιαστικά και με επάρκεια το αυξανόμενο επιβατικό κοινό και παράλληλα θα μπορέσουμε να αποδώσουμε πολύτιμο ελεύθερο δημόσιο χώρο στους πολίτες και στους επισκέπτες της πόλης μας.
Οι επόμενοι τρεις μήνες θα κρίνουν πολλά. Να είστε σίγουροι ότι θα επανέλθουμε στο θέμα αυτό επίμονα και μεθοδικά».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.