Λόγω της έκρηξης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, μονόδρομος για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι ο επανασχεδιασμός και οι περικοπές δρομολογίων.
Ήδη ανακοινώθηκαν οι πρώτες στοχευμένες περικοπές, οι οποίες αφορούσαν κυρίως δρομολόγια που καλύπτονται και από άλλα πλοία ή δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη κίνηση αυτή την περίοδο, όπως π.χ. τα σαββατιάτικα από και προς τα Χανιά και κάποια πρωινά στις γραμμές της Ραφήνας.
Ωστόσο εφόσον η κατάσταση με τα ναυτιλιακά καύσιμα επιδεινωθεί τότε δεν αποκλείονται και πιο ριζικά μέτρα όπως πολύ μεγαλύτερες περικοπές δρομολογίων ή ακόμη και κάποια πλοία να δέσουν, όπως έγινε καθαρό στη χθεσινή συνάντηση του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρό του Σπύρο Πασχάλη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους, το επιπλέον λειτουργικό κόστος που προκύπτει από τα ακριβά καύσιμα ξεπερνά τα 280 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και για να καλυφθεί θα απαιτηθούν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μπορεί να φτάσουν ακόμη και το 25% το επόμενο διάστημα ενώ μια αύξηση της τάξης του 20% είχε γίνει ήδη από τον προηγούμενο χρόνο.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαρτίου, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το ναυτιλιακό καύσιμο για τα ταχύπλοα (το MGO) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου), ενώ οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονται από 610 δολ. (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολ. (χαμηλού θείου). Οι αντίστοιχες τιμές στις 11 Μαρτίου ήταν στα 1.159 δολ. ο τόνος στα καύσιμα MGO, στα 1.105 δολ. στα καύσιμα χαμηλού θείου ενώ στα καύσιμα υψηλού θείου ήταν στα 663 δολ. ο τόνος.
1. Επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου.
2. Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου.
3. Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
4. Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας.
5. Αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον.
6. Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
7. Ενίσχυση της ρευστότητας με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια άγονων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.