Έρευνες αναμένεται να ξεκινήσουν σε βάρος της αεροπορικής εταιρείας Batik Air, οι δύο κυβερνήτες της οποίας προσφάτως αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, χωρίς ωστόσο να προκληθεί κάποιο επεισόδιο..
«Θα πραγματοποιήσουμε μια έρευνα και θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση των επιχειρήσεων πτήσεων τη νύχτα στην Ινδονησία, που συνδέονται με τη διαχείριση των κινδύνων λόγω κόπωσης για την Batik Air και όλους τους αερομεταφορείς», δήλωσε σε ένα δελτίο τύπου ο Κρίστι Ένταχ Μούρνι, γενικός διευθυντής αεροπορικών μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών της Ινδονησίας.
Καθώς οι δύο πιλότοι της εταιρείας Batik Air αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης εσωτερικού στα τέλη Ιανουαρίου, χωρίς ωστόσο να προκληθεί κάποιο ατύχημα, η ινδονησιακή αρχή αεροπορικής ασφάλειας κάλεσε χθες τις εταιρείες αερομεταφορών να ενισχύσουν τους ελέγχους εντός των θαλάμων διακυβέρνησης και να διασφαλίσουν ότι το πλήρωμα ξεκουράζεται επαρκώς πριν από κάθε πτήση.
Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου «επέπληξε σθεναρά» την Batik Air έπειτα από αυτό το περιστατικό και κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες να επιδεικνύουν προσοχή στην ποιότητα και τη διάρκεια των περιόδων ανάπαυσης των πληρωμάτων, σύμφωνα με το δελτίο τύπου.
Η Batik Air επισήμανε σήμερα σε ένα δελτίο τύπου ότι ακολουθεί «μια επαρκή πολιτική ανάπαυσης» κι ότι «δεσμεύεται στο να υλοποιήσει όλες τις συστάσεις ασφαλείας».
Οι δύο πιλότοι, ηλικίας 32 και 28 ετών αντίστοιχα, ινδονησιακής καταγωγής, έχουν τεθεί προσωρινά σε διαθεσιμότητα, συμπλήρωσε η εταιρεία.
Την 25η Ιανουαρίου, ένας κυβερνήτης και ένας συγκυβερνήτης ενός αεροσκάφους Airbus A320 αποκοιμήθηκαν ταυτόχρονα για περίπου 28 λεπτά κατά τη διάρκεια μιας πτήσεις από το Σουλαέσι (βόρεια Ινδονησία) προς την πρωτεύουσα Τζακάρτα, σύμφωνα με μια προκαταρκτική έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών, η οποία περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου.
Ο ένας από τους πιλότους δεν είχε ξεκουραστεί αρκετά την προηγούμενη νύχτα, σύμφωνα με την έκθεση, όπου διευκρινίζεται πως το περιστατικό οδήγησε σε μια σειρά σφαλμάτων στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, όμως οι 153 επιβάτες και οι τέσσερις αεροσυνοδοί δεν έπαθαν το παραμικρό κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, διάρκεια 2 ωρών και 35 λεπτών.
Περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε από τον συγκυβερνήτη του την άδεια να ξεκουραστεί για ένα λεπτό και εκείνος του το επέτρεψε. Αυτός ανέλαβε επικεφαλής του αεροσκάφους, όμως επίσης αποκοιμήθηκε λίγο μετά από απροσεξία, συνεχίζει η έκθεση.
Είκοσι οκτώ λεπτά μετά την τελευταία καταγεγραμμένη επικοινωνία, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι ο συγκυβερνήτης του κοιμόταν κι ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε λάθος πορεία. Αμέσως ξύπνησε τον συνάδελφό του, απάντησε στην επικοινωνία με την Τζακάρτα και διόρθωσε την πορεία της πτήσης, εξηγεί η έκθεση.
Το αεροσκάφος προσγειώθηκε χωρίς πρόβλημα μετά το περιστατικό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.