Αντιμέτωποι με μποτιλιάρισμα πολλών χιλιομέτρων σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου ήρθαν σήμερα οι οδηγοί, εν μέσω απεργίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και έργων στον Κηφισό.
Η αυξημένη κίνηση είναι ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε πολύ συχνά οι κάτοικοι της Αττικής και το οποίο μας στοιχίζει ακριβά σε χρόνο και χρήμα.
Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, Καθηγητής ΕΜΠ και Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μίλησε για την κίνηση στους δρόμους, σημειώνοντας πως «η πραγματικότητα είναι η εξής: Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες».
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», αναφερόμενος στο αποτέλεσμα της απεργίας στους δρόμους στο λεκανοπέδιο, είπε: «Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ζήτηση για μετακίνηση».
Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα. «Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% κατά την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της πολλής κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων».
Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, το ποτάμι, η λεωφ. Αθηνών, οι άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια. «Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό» συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
«Θεραπεία» στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση. «Βέβαια, σήμερα που υπάρχει η απεργία δεν υπάρχει τρόπος, προφανώς θα το υποστούμε ή θα κάτσουμε στο σπίτι μας» σημείωσε, εξηγώντας ότι οι δρόμοι είναι αυτοί που είναι.
«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» είπε ακόμα. Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.
Όσο αφορά το σχέδιο 7 αξόνων της Περιφέρειας Αττικής στο ποτάμι του Κηφισού, ο κ. Κεμπαμπτζόγλου, ανέφερε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις, δυνατότητες γρήγορης απομάκρυνσης των τροχαίων. «Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι επιλέγει το αυτοκίνητο. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του» είπε χαρακτηριστικά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.