ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Μαρτυρία από την πτήση «θρίλερ» της Alaska Airlines: «Το σώμα μου ανασηκώθηκε – Το τηλέφωνό που κρατούσα στο χέρι μου εξαφανίστηκε»

«Ήταν ίσως η πρώτη φορά στη ζωή μου που είχα την αίσθηση ότι δεν είχα κανένα απολύτως έλεγχο»

Μαρτυρία από την πτήση «θρίλερ» της Alaska Airlines: «Το σώμα μου ανασηκώθηκε – Το τηλέφωνό που κρατούσα στο χέρι μου εξαφανίστηκε»

Ένας άνδρας από την Καλιφόρνια περιέγραψε τις εφιαλτικές στιγμές που βίωσε στην πτήση «θρίλερ» της Alaska Airlines που σημειώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο. 

Ο Κουόνγκ Τραν δήλωσε στο BBC ότι η ζώνη ασφαλείας του τον έσωσε καθώς το τηλέφωνό του, οι κάλτσες και τα παπούτσια του βρέθηκαν στο κενό από μια ανεξέλεγκτη αποσυμπίεση 16.000 πόδια πάνω από το Πόρτλαντ, όταν άνοιξε η τρύπα.

Είναι ένας από τους επτά επιβάτες που έχουν καταθέσει αγωγή κατά της Boeing, της Alaska Airlines και της Spirit AeroSystems.

Οι εικόνες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο -και αργότερα από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) – έδειχναν μια μεγάλη τρύπα στο πλάι του αεροσκάφους Boeing 737-9 Max, με μάσκες οξυγόνου να κρέμονται από το ταβάνι στις 5 Ιανουαρίου. Σε προκαταρκτική έρευνα οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι τέσσερα κρίσιμα μπουλόνια – που προορίζονταν να συγκρατούν το λεγόμενο πώμα της πόρτας στη θέση του – έλειπαν από την πτήση που είχε προορισμό το Οντάριο της Καλιφόρνια.

Κανένας από τους 177 επιβάτες και το πλήρωμα του αεροσκάφους δεν σκοτώθηκε, αλλά ο Τραν, ο οποίος καθόταν δίπλα στον φίλο του μια σειρά πίσω από το τμήμα που αποκολλήθηκε, υπέστη τραυματισμούς, μεταξύ των οποίων και ένα τραύμα στο πόδι.

To σοκ λίγο μετά την απογείωση στην πτήση εφιάλτη

Μιλώντας στο βρετανικό μέσο ο 40χρονος Τραν, είπε ότι το ατύχημα συνέβη λίγο μετά την απογείωση, την ώρα που ετοιμαζόταν να κοιμηθεί.

«Ο κυβερνήτης είπε ότι είχαμε περάσει τα 10.000 πόδια. Τότε η τρύπα άνοιξε και θυμάμαι ότι το σώμα μου ανασηκώθηκε. Στη συνέχεια, όλο το κάτω μέρος του σώματός μου πιέζονταν προς τα κάτω από τον τρομερό άνεμο».

Ο 40χρονος είπε ότι η αποσυμπίεση διήρκεσε περίπου 10 ή 20 δευτερόλεπτα και περιέγραψε ότι κοιτούσε γύρω του άλλους επιβάτες που δεν μπορούσαν να πιστέψουν τι συνέβαινε.

«Ήταν ίσως η πρώτη φορά στη ζωή μου που είχα την αίσθηση ότι δεν είχα κανένα απολύτως έλεγχο. Ήμουν σε πανικό για την όλη κατάσταση», δήλωσε.

«Αυτό το αίσθημα της έλλειψης ελέγχου είναι αρκετά τρομακτικό. Η αποσυμπίεση ήταν τόσο ισχυρή και κρατιόμουν. Και τα δύο παπούτσια μου έφυγαν. Το τηλέφωνό μου που κρατούσα στο χέρι μου εξαφανίστηκε».

Το αεροπλάνο μπόρεσε να πραγματοποιήσει την αναγκαστική προσγείωσή του στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ και οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Ο Τραν πρόσθεσε: «Είπαν ότι χρειάστηκαν 30 λεπτά, αλλά μου φάνηκε πολύ περισσότερο. Δεν είχα τηλέφωνο και έτσι δεν είχα ιδέα για την ώρα, οπότε καθόμουν εκεί και κοιτούσα την τρύπα όλη αυτή την ώρα και ήλπιζα ότι δεν θα πάθαινε μεγαλύτερη ζημιά.

«Η αναμονή ήταν η πιο τρομακτική στιγμή»

«Αυτή ήταν η πιο τρομακτική στιγμή – η αναμονή. Το σώμα μου αναρρώνει, αλλά υπάρχει μια μεγάλη ουλή στο πόδι μου. Δεν ξέρω αν θα εξαφανιστεί κάποια στιγμή».

Ο Τραν είναι ένας από τους πολλούς επιβάτες που μηνύουν την Alaska Airlines, την Boeing και την κατασκευάστρια εταιρεία Spirit Aerosystems, υποστηρίζοντας ότι το γεγονός τους άφησε σωματικές βλάβες και «σοβαρή συναισθηματική δυσφορία, φόβο και άγχος».

Οι ενάγοντες ζητούν τιμωρητική, αντισταθμιστική και γενική αποζημίωση, αν και η αγωγή δεν προσδιορίζει ποσό. Η Spirit Aerosystems, η Boeing και η Alaska Airlines δήλωσαν ότι δεν σχολιάζουν εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις.

Ο δικηγόρος Timothy A Loranger δήλωσε στο BBC ότι η δικαστική διαδικασία μπορεί να διαρκέσει «μερικά χρόνια», καθώς εμπλέκονται πολλοί άνθρωποι.

Η αγωγή αυτή κατατέθηκε στο King County Superior Court της Ουάσινγκτον και είναι ξεχωριστή από μια άλλη ομάδα επιβατών που μηνύουν την Alaska Airlines και την Boeing για 1 δισ. δολάρια, επικαλούμενοι αμέλεια.

Η Alaska Airlines αρχικά καθήλωσε τον στόλο των 737 MAX 9, ο οποίος αποτελείται από 65 αεροσκάφη. Αργότερα ακολούθησε εντολή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες να καθηλώσουν το μοντέλο της Boeing – περίπου 171 παγκοσμίως.

Έρευνα στην Boeing

Ο αεροπορικός γίγαντας Boeing βρίσκεται υπό αυστηρό ρυθμιστικό έλεγχο με έρευνες σχετικά με τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας της εταιρείας στην παραγωγική της διαδικασία. Την Τετάρτη, το NTSB δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει διήμερη ακρόαση για τη διερεύνηση του περιστατικού.

Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, σε επιστολή που απηύθυνε στους ηγέτες της Γερουσίας, δήλωσε ότι το μέρος που αποκολλήθηκε είχε ανοίξει ώστε να γίνουν εργασίες επισκευής των πριτσινιών τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Renton της Ουάσινγκτον πριν από την παράδοση στην Alaska Airlines στις 31 Οκτωβρίου 2023.

«Μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιος εκτέλεσε τις εργασίες για το άνοιγμα, την επανατοποθέτηση και το κλείσιμο της τάπας της πόρτας στο αεροσκάφος του ατυχήματος», δήλωσε ο Homendy.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.