Μίσθωση νέων ηλεκτροκίνητων και υδρογονοκίνητων τρένων περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα της επενδυτικής δραστηριότητας της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο που αφορά στην «Κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές-Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».
Η σύμβαση αφορά περίοδο 10 + 5 έτη με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 και λήξης την 31η 12 2036, ενώ παρατείνεται για άλλα 5 έτη εφόσον ο πάροχος έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου που έχει συμφωνηθεί.
Σύμφωνα με τη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλει στον πάροχο έως 50 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ ως ετήσια αποζημίωση, δηλαδή 750 εκ. ευρώ σε βάθος 15ετίας. Όπως, βέβαια, επισημαίνει το Υπουργείο Μεταφορών, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης, θα επιστρέφεται στο δημόσιο για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Επενδυτική δραστηριότητα
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα της Hellenic Train, αυτή έχει συνολικό ύψος 163,5 εκατ. ευρώ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη μίσθωση 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων, με τον χρονικό ορίζοντα της ολοκλήρωσης της εν λόγω επένδυσης να φτάνει τις 31/12/2027.
Επιπροσθέτως, η σύμβαση προβλέπει τη μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων τρένων (επίσης μέχρι τις 31/12/2027), αλλά και αναβάθμιση 15 μισθωμένων τρένων (31/12/2029).
Σημειώνεται ότι σχετικά με τα δέκα νέα τρένα υδρογόνου και τα δέκα νέα ηλεκτροκίνητα τρένα, η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα πληρώσει το 40% της αγοραίας αξίας των εν λόγω τρένων, τα οποία θα αγοράσει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η τελευταία θα καλύψει το υπόλοιπο 60% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.