ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν «πράσινο δακτύλιο» στο κέντρο της Αθήνας και αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό

Ο πρόεδρος του ΣΕΣ, τόνισε πώς το οδικό δίκτυο μπορεί να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων

Οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν «πράσινο δακτύλιο» στο κέντρο της Αθήνας και αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό

Οι συγκοινωνιολόγοι προκειμένου να μετριαστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα, προτείνουν τη μετατροπή του δακτυλίου σε «πράσινο» με σκοπό η είσοδος των οχημάτων στο κέντρο να γίνεται βάσει των εκπεμπόμενων ρύπων, αλλά και κλιμακωτά διόδια στην Αττική Οδό ανάλογα με την ώρα διέλευσης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Θανάσης Τσιάνος μιλώντας στο 7ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι το μποτιλιάρισμα στην Αθήνα θα βαίνει αυξανόμενο όσο βελτιώνεται η οικονομία και αυξάνεται ο τουρισμός, εκτιμώντας ότι εάν δε ληφθούν εγκαίρως μέτρα θα οδηγηθούμε σε ένα κυκλοφοριακό μπλακ άουτ.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό επεσήμανε ότι υπάρχει κορεσμός σε συγκεκριμένα τμήματα κατά τις ώρες αιχμής, προβλέποντας ότι τα επόμενα χρόνια αυτή η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα επεκταθεί και σε άλλα τμήματα και θα μεγαλώσει χρονικά.

Αναφερόμενος στη μείωση του αντιτίμου των διοδίων με την έναρξη της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ, τόνισε ότι πρέπει να διερευνηθεί το ενδεχόμενο αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής ώστε στις ώρες αιχμής το αντίτιμο να είναι υψηλότερο και να πέφτει στις ώρες που η κίνηση είναι μειωμένη.

«Νομίζω πως εκεί θα πάμε στα επόμενα χρόνια όταν θα έχει αυξηθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση», ανέφερε προσθέτοντας ότι όλο αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί προφανώς και με την επέκταση και αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ώστε να μπορέσει να απορροφήσει κάποιες μετακινήσεις.

«Αν δε γίνουν αυτά τα πράγματα, τότε όλοι θα είμαστε κολλημένοι πίσω από την κίνηση. Μπορεί να φαίνεται λίγο οξύμωρο ότι ο ΣΕΣ είναι υπέρ της αύξησης του αντιτίμου των διοδίων της Αττικής Οδού τις ώρες αιχμής, αλλά αν δε γίνει αυτό, τότε όλες οι κατηγορίες οχημάτων θα είναι κολλημένες πίσω από την κίνηση», υπογράμμισε.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι το οδικό δίκτυο μπορεί να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις μετακινήσεις με ΙΧ. Κατά συνέπεια την αύξηση των μετακινήσεων θα πρέπει να την αναλάβουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Παρωχημένο χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΣΕΣ το μέτρο του δακτυλίου, ο οποίος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα πιλοτικά το 1979 για να εφαρμοστεί στη συνέχεια προσωρινά το 1981 για τη μείωση του νέφους στην πρωτεύουσα, αλλά παραμένει ακόμα σε ισχύ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να επανεξεταστεί με στόχο να εφαρμοστεί ένας πράσινος δακτύλιος:

«Πρέπει να πάμε στον πράσινο δακτύλιο με κριτήρια περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά που θα τεκμηριώνουν πόσα αυτοκίνητα μπορούν να έρχονται στο κέντρο της Αθήνας καθώς σήμερα στον εσωτερικό δακτύλιο εισέρχονται περισσότερα από 3 εκατομμύρια οχήματα. Κάθε τριετία θα μπορούμε να επανεξετάζουμε τα όρια των ρύπων, δηλαδή να δεχόμαστε αυτοκίνητα με συγκεκριμένα όρια».

Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι αυτό το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από τη μία μέρα στην άλλη και για αυτό χρειάζεται περίπου τριετής προετοιμασία τόσο των πολιτών όσο και των υποδομών, καθώς τα ΜΜΜ θα κληθούν να εξυπηρετήσουν όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις.

Συνδυαστικά με την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι δύο από τα μέτρα που θα συνέτειναν στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας, εκτιμούν οι συγκοινωνιολόγοι.

«Σε πολλούς βασικούς άξονες αν δε δράσουμε σήμερα, οι καθυστερήσεις θα είναι διπλάσιες σε δέκα χρόνια. Δηλαδή αν μια διαδρομή σήμερα την κάνεις χωρίς κυκλοφοριακό φόρτο, το βράδυ, 15 λεπτά και το πρωί 45, σήμερα έχεις καθυστερήσει μισή ώρα, αλλά σε δέκα χρόνια θα έχεις καθυστέρηση μιας ώρας και 15 λεπτών», σημείωσε ο κ. Τσιάνος.

Το υπουργείο έχει επίσης αρμοδιότητα για το μέτρο του δακτυλίου, ενώ όλοι οι κάθετοι δρόμοι ανήκουν στο δήμο και βεβαίως η αστυνόμευση είναι ευθύνη της Τροχαίας:

«Όλο αυτό σημαίνει ότι εάν θες να φτιάξεις ένα έργο, μια διαπλάτυνση πεζοδρομίου ή να εφαρμόσεις ένα μέτρο οδικής ασφάλειας, όλοι αυτοί οι φορείς θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Αυτό είναι πρακτικά αδύνατο.

Άρα εμείς αυτό, το οποίο προτείνουμε είναι η σύσταση ενός μητροπολιτικού φορέα μεταφορών για την Αττική που θα έχει ως στόχο τον ενιαίο κι ολοκληρωμένο σχεδιασμό και θα μπορεί να παρακολουθεί και να εγκρίνει το σύνολο των προτάσεων.

Η έγκριση είναι σημαντική καθώς δεν μπορεί να είναι διαφορετικός ο φορέας, ο οποίος μελετά και κάνει διαβούλευση με τους πολίτες και μετά να έρχεται μια άλλη υπηρεσία και πολλές φορές να ακυρώνει τα έργα ή να είναι τόσο μεγάλος ο χρόνος των εγκρίσεων που τα έργα να ακυρώνονται από μόνα τους», εξηγεί ο κ. Τσιάνος.

Ο ΣΕΣ έχει προτείνει τη σύσταση αυτού του φορέα από το 2005 προβλέποντας ότι το κυκλοφοριακό της Αθήνας θα βαίνει αυξανόμενο. 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο κ. Τσιάνος ανέφερε ότι η Αττική είναι η μοναδική μητροπολιτική περιοχή στην Ευρώπη που στερείται ενός στρατηγικού σχεδίου μεταφορών, επισημαίνοντας ότι έως τώρα τα συγκοινωνιακά θέματα έμεναν εκτός του αρχικού πολεοδομικού σχεδιασμού.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.