Μέχρι τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς σχετικά με τις χειραποσκευές.
Οι κανόνες για τις χειραποσκευές πρόκειται να τυποποιηθούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να εισαγάγει μια νέα δέσμη κανόνων με στόχο να καταστήσει τις πτήσεις απλούστερες και λιγότερο απρόβλεπτες.
Οι αλλαγές στους κανονισμούς για τις χειραποσκευές πρόκειται να τεθούν σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την τυποποίηση των διαστάσεων των χειραποσκευών.
Ταυτόχρονα, οι κανόνες για τη μεταφορά υγρών στα αεροπλάνα θα επανέλθουν σε ένα καθολικό πρότυπο.
Μέχρι τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να θέτουν τους δικούς τους όρους όσον αφορά τις διαστάσεις των χειραποσκευών. Αυτό έχει οδηγήσει σε έναν συγκεχυμένο αριθμό κανόνων σχετικά με το επιτρεπόμενο βάρος και το μέγεθος των χειραποσκευών, οι οποίοι συχνά έφερναν σε αμηχανία ακόμη και τους πιο έμπειρους ταξιδιώτες.
Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ θα επιβάλουν ομοιομορφία σε όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν πλέον να αναμένουν τυποποιημένα μεγέθη και βάρη αποσκευών.
Ακολουθεί περίληψη των κανόνων της ΕΕ που διέπουν τις χειραποσκευές και θα ισχύουν για όλους τους ταξιδιώτες από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Επιτρεπόμενο βάρος: Δεν υπερβαίνει τα 10 κιλά.
Επιτρεπόμενη χειραποσκευή: 1 χειραποσκευή και 1 μικρό προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, που πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά σας.
Μέγιστες διαστάσεις: Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών), ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.
Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να επαναφέρει τους προηγούμενους κανόνες σχετικά με την ποσότητα υγρών που μπορούν να πάρουν οι επιβάτες στις πτήσεις.
Επί του παρόντος, οι ταξιδιώτες που περνούσαν από τερματικούς σταθμούς εξοπλισμένους με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB) μπορούσαν να μεταφέρουν υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από 100 ml. Τώρα αποφασίστηκε να καταργηθεί αυτή η εξαίρεση έως ότου όλα τα αεροδρόμια στην Ευρώπη διαθέτουν την ίδια συσκευή ελέγχου.