Ο CEO της Boeing, Ντέιβ Καλχούν πριν από την ακρόαση της υποεπιτροπής της Γερουσίας των ΗΠΑ παραδέχτηκε ότι η ασφάλεια των αεροσκαφών δεν είναι τέλεια, τονίζοντας ότι «η κουλτούρα μας απέχει πολύ από το να είναι τέλεια, αλλά αναλαμβάνουμε δράση και σημειώνουμε πρόοδο. Αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης».
Η εταιρεία βρίσκεται στο επίκεντρο από τότε που μια πόρτα αποκολλήθηκε από ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο 737 Max κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν επιβάτες.
Στο πλαίσιο μιας συνεχιζόμενης έρευνας, οι πληροφοριοδότες της Boeing δήλωσαν στη Γερουσία τον Απρίλιο ότι τα μοντέλα 737 Max, 787 Dreamliner και 777 είχαν σοβαρά προβλήματα παραγωγής.
Ωστόσο, οι ανησυχίες σχετικά με τη στάση της Boeing όσον αφορά την ασφάλεια και τις συνθήκες ελέγχου της ποιότητας στα εργοστάσιά της δεν είναι καινούργιες.
Τα δυστυχήματα που έχουν προκαλέσει ανησυχίες
Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονη κριτική πριν από πέντε χρόνια, αφού δύο αεροσκάφη 737 Max χάθηκαν σε ξεχωριστά, αλλά σχεδόν πανομοιότυπα δυστυχήματα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Τον Οκτώβριο του 2018, η συντριβή της Lion Air οδήγησε στην προσωρινή καθήλωση των Boeing 737 Max.
Και οι 189 επιβαίνοντες στην πτήση έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στη Θάλασσα της Ιάβας 13 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα της Ινδονησίας.
Τον Μάρτιο του 2019, μια πτήση της Ethiopian Airlines, με ένα Boeing 737 Max, συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα. Και οι 157 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν, ενώ οι δύο αυτές συντριβές συνδέθηκαν με ελαττωματικά συστήματα ελέγχου πτήσης.
Ο CEO της Boeing Ντέιβ Καλχούν αναμένεται επίσης να ζητήσει συγγνώμη από τις οικογένειες που επλήγησαν, σε μια διαδικασία που θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που θα καταθέσει ενώπιον της επιτροπής κατά τη διάρκεια της θητείας του ως διευθύνων σύμβουλος.
Μετά τα περιστατικά του 2018 και του 2019, τα μέλη των οικογενειών των νεκρών, ορισμένα από τα οποία εξακολουθούν να εργάζονται για την επίλυση νομικών αξιώσεων κατά της εταιρείας, έχουν μιλήσει ζητώντας δικαιοσύνη. Αρκετοί σχεδιάζουν να παραστούν στην ακρόαση της Τρίτης (18.06.2024). .
«Λυπούμαστε βαθύτατα για τις απώλειές σας» λέει στο προετοιμασμένο εναρκτήριο σχόλιό του. «Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την ασφάλεια των ανθρώπων που επιβιβάζονται στα αεροπλάνα μας».
Ο Ντέιβ Καλχούν ο οποίος έχει επίσης διατελέσει πρόεδρός της τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δήλωσε ότι είναι “ευγνώμων” που δεν υπήρξαν θύματα κατά τη διάρκεια του περιστατικού της Alaska Airlines.
«Προέρχομαι από αυτόν τον κλάδο και ξέρω πολύ καλά ότι πρέπει απλά να το κάνουμε σωστά, κάθε φορά», έγραψε.
Τον Μάιο, η εταιρεία παρουσίασε επίσης στις ρυθμιστικές αρχές ένα σχέδιο με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των αεροσκαφών της.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.