(Ανανέωση αρχικού κειμένου 20:10) Για 5ο 24ωρο παραμένει κομμένη στα δύο η Ελλάδα, καθώς η κατάσταση στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης βρίσκεται ακόμα σε απελπιστική κατάσταση εξαιτίας των πλημμυρών.
Η Εθνική Οδός Αθηνών Θεσσαλονίκης παραμένει κλειστή λόγω των πλημμυρικών φαινομένων των προηγούμενων ημερών όπως ανέφερε ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος.
Η εικόνα του αυτοκινητόδρομου είναι απελπιστική, καθώς το δίκτυο παραμένει εντελώς πλημμυρισμένο.
Η διαδικασία να δοθεί στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός δεν είναι απλή, καθώς δεν φτάνει να υποχωρήσουν τα νερά, αλλά θα πρέπει να ελεγχθεί όλο το δίκτυο για να διαπιστωθεί η ζημιά και η διάβρωση του οδοστρώματος, ως αποτέλεσμα των συσσωρευμένων υδάτων.
Υπενθυμίζεται ότι από τα ξημερώματα του Σαββάτου 9 Σεπτεμβρίου υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας όλων των οχημάτων στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα από τη Χ/Θ 471,481 (όρια με Δ/νση Τροχαίας Θεσσαλονίκης) μέχρι τη Χ/Θ 400,265 (όρια
με Δ.Α. Λάρισας). Οχήματα εκτρέπονται στον Α/Κ Κλειδίου Ημαθίας Χ/Θ 474,500 και μέσω της Εγν. Οδ., κατευθύνονται προς Αθήνα, πλην εκείνων που έχουν προορισμό την Π.Ε. Πιερίας.
Μέχρι τώρα, εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη ή το αντίστροφο, πρέπει να χρησιμοποιήσει την Εγνατία, Ε65 και την εθνική από τη Λαμία στην Αθήνα, είτε Εγνατία, Ιόνια και Ολυμπία Οδό.
Τα δρομολόγια ΚΤΕΛ στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως εκτελούνται κανονικά μέσω Εγνατίας-Ιόνιας και Ολυμπίας Οδού.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Πυροσβεστικής, στο τρίγωνο Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες είναι ανοικτές, εκτός από τον άξονα Τρικάλων-Λάρισα.
Άγνωστο πότε θα μπουν τα τρένα στις ράγες
Αντίστοιχη η εικόνα και στον σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμός, οι βλάβες ίσως να ξεπεράσουν το ποσό των 150 εκατ. ευρώ και να φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ.
Δεν είναι ακόμα γνωστό το ο χρόνος και ο τρόπος που τα τρένα θα ξαναμπούν στις ράγες για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό.
Οι ζημιές έχουν επεκταθεί και στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και αυτές τις ημέρες γίνεται προσπάθεια αξιολόγησης του εύρους των καταστροφών.
Η περιοχή που έχει καταστραφεί ξεκινά από το Λιανοκλάδι και φτάνει στο Λιτόχωρο τμηματικά. Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στη Θεσσαλία σε μήκος 60χλμ.
Ένας πρώτος στόχος, όπως αναφέρουν πηγές του ΟΣΕ, είναι να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος έστω με μια γραμμή, με ντιζελοκίνητα τρένα σε διάστημα 1-2 μηνών, ενώ η πλήρης αποκατάσταση είναι ακόμα άγνωστη υπόθεση χρονικά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.