Οι μηχανοδηγοί μετά την παρ’ ολίγον νέα σιδηροδρομική τραγωδία στην Πιερία τη Δευτέρα, έξω από την Κατερίνη, αποκάλυψαν πως είναι η δεύτερη μέσα σε ένα χρόνο στην ίδια περιοχή.
Με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) του ΟΣΕ αναφέρει πως, την Δευτέρα 25/11/2024, η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός, ενώ ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57.
«Σύμφωνα με τις αναφορές των δύο μηχανοδηγών της IC 57, ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη», υπογραμμίζει.
Και σημειώνει πως «οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξοστοιχία 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση».
Όπως αποκαλύπτουν οι μηχανοδηγοί, όμως, «το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός, αλλά το δεύτερο τον τελευταίο χρόνο καθώς, σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023, εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως – τηλεφωνικά, λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών – ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού, λόγω τεχνικού προβλήματος, αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη!».
Για μία ακόμη φορά, την κατάσταση έσωσε ο μηχανοδηγός, ο οποίος «άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία, αναμένοντας νεότερες εντολές του τηλεδιοικητή».
«Όπως αντιλαμβάνεστε», τονίζουν χαρακτηριστικά οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ, «τα δύο αυτά συμβάντα έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργούν πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα».
Με την επιστολή τους προς τις διοικήσεις του ΟΣΕ, της Hellenic Train, του ΕΟΔΑΣΑΜ και της ΡΑΣ, που εστάλη σήμερα (27/11), οι μηχανοδηγοί ζητούν απαντήσεις, αλλά και κοινοποίηση των εξής εγγράφων:
«Μέχρι την Πέμπτη 28/11/2024 το πόρισμα για το συμβάν με την αμαξοστοιχία 11595 της 16/12/2023 και ιδιαίτερα την έκθεση του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ για αυτό, με την πλήρη καταγραφή των ενδείξεων των φωτοσημάτων (κυρίων και ενδιάμεσων) στην περιοχή».
Παράλληλα, ζητούν «την άμεση διερεύνηση του συμβάντος της 25/11/2024 στην ίδια ακριβώς περιοχή και την κοινοποίηση του αντίστοιχου πορίσματος», ενώ επισημαίνουν πως «η Διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει γραπτώς αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της».
Επιπλέον, η Πανελλήνια Ένωση των μηχανοδηγών «απαιτεί: Την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφων στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς, καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες».
Ο ΟΣΕ, σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι κάνει έρευνα για τυχόν τεχνικό λάθος καθώς, όπως επισημαίνει, στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το σύστημα «έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ».
Παράλληλα, σημειώνει ότι τόσο ο ίδιος, όσο και η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία «άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».
Να σημειωθεί ότι το περιστατικό στην Πιερία επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου (ΑΝΤ1), τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ ερευνά το γεγονός και έχουν παρθεί όλα τα μέτρα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.