
Κι όμως οι πέτρες κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές βρίσκονται εκεί για κάποιον πολύ συγκεκριμένο λόγο.
Οι πέτρες που τοποθετούνται κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών ονομάζονται έρμα και η κύρια λειτουργία τους είναι να διατηρούν τους στρωτήρες και τις σιδηροτροχιές στη σωστή θέση. Οι στρωτήρες τοποθετούνται κάθετα στις ράγες και εξασφαλίζουν τη σταθερότητα των σιδηροτροχιών.
Οι πέτρες γεμίζουν το χώρο μεταξύ, γύρω και κάτω από τους στρωτήρες, δημιουργώντας μια σταθερή δομή που μπορεί να αντέξει το βάρος των τρένων και τους κραδασμούς που δημιουργούνται από την κίνησή τους.
Γιατί χρειάζονται στρωτήρες στις σιδηροδρομικές γραμμές;
Οι ξύλινοι σιδηροδρομικοί στρωτήρες είναι προϊόντα που είναι ράβδοι που τοποθετούνται στο υπόστρωμα μιας σιδηροδρομικής γραμμής. Απορροφούν την πίεση που ασκεί το τρένο στις ράγες.
Γιατί υπάρχουν πέτρες μεταξύ των σιδηροδρομικών γραμμών; Η απάντηση είναι απλή: αποτρέπουν τη μετατόπιση των σιδηροτροχιών και των στρωτήρων. Χωρίς το έρμα, οι στρωτήρες θα μπορούσαν να μετατοπιστούν, ιδίως υπό την επίδραση της βαρύτητας και της κυκλοφορίας των τρένων, γεγονός που θα οδηγούσε σε ατυχήματα και βλάβες.
Δεν είναι κάθε πέτρα κατάλληλη για χρήση ως έρμα. Οι λείες πέτρες, όπως τα βότσαλα, δεν διατηρούν τη θέση τους στις δονήσεις που προκαλούν τα τρένα.
Από αυτή την άποψη, προτιμώνται οι αιχμηρές, γωνιώδεις πέτρες. Τέτοιες πέτρες κρατούν καλύτερα και παραμένουν στη θέση τους ακόμη και υπό ισχυρές δονήσεις. Χάρη σε αυτό, οι ράγες και οι στρωτήρες παραμένουν σταθεροί και δεν παραμορφώνονται υπό φορτίο.
Άλλες λειτουργίες του υπεδάφους
Εκτός από την πρωταρχική του λειτουργία να διατηρεί τις ράγες και τους στρωτήρες στη θέση τους, το έρμα έχει και άλλες λειτουργίες. Για παράδειγμα, εμποδίζει την ανάπτυξη φυτών στις σιδηροδρομικές γραμμές. Εάν το γρασίδι ή άλλα φυτά αρχίσουν να αναπτύσσονται κάτω από τις σιδηροτροχιές, το έδαφος μπορεί να χαλαρώσει και να τεθεί σε κίνδυνο η σταθερότητα των γραμμών.
Μια άλλη σημαντική λειτουργία του έρματος είναι η προστασία από το νερό. Οι πέτρες βοηθούν στην αποστράγγιση του νερού, γεγονός που αποτρέπει τη διάβρωση του εδάφους κάτω από τις ράγες. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των τρένων, καθώς η υπερβολική υγρασία μπορεί να οδηγήσει σε παραμόρφωση των σιδηροτροχιών και ατυχήματα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.