Σίγουρα έχεις κλείσει αεροπορικό εισιτήριο από προσφορά των αεροπορικών εταιρειών, με λιγότερα από 10 ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα παγκοσμίως το 70% του πληθυσμού έχει ταξιδέψει τουλάχιστον μια φορά με αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.
Όσοι αναρωτιέστε λοιπόν πως κερδίζουν οι εταιρείες από τα φθηνά εισιτήρια η απάντηση είναι πως το κέρδος μπορεί να μην είναι μεγάλο, αλλά υπάρχει κέρδος και ζωτικής σημασίας για τις πολυεθνικές.
Οι εταιρείες αυτές έχουν συνήθως αεροπλάνα τελευταίας τεχνολογίας και το κόστος πτήσης είναι πολύ μικρότερο από τις υπόλοιπες πτήσεις. Μακροπρόθεσμα αυτό τους επιτρέπει να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Επιπλέον οι εταιρείες παρέχουν μόνο τα βασικά και χρεώνουν όλα τα υπόλοιπα. Και ενώ οι καταναλωτές προσελκύονται από τις χαμηλές τιμές, δεν δέχονται να πετάξουν χωρίς βαλίτσα, για παράδειγμα, και πληρώνουν αδρά για να πάρουν μαζί τους αποσκευή.
Ένα ακόμη κόλπο των εταιρειών αυτών είναι ότι κάνουν κρατήσεις για εισιτήρια για θέσεις που δεν υπάρχουν, αφού σύμφωνα με έρευνα, ο πελάτης κλείνει εισιτήρια λόγω παρόρμησης από τη χαμηλή τιμή και λόγω διαφήμισης, αλλά στο τέλος δεν ταξιδεύουν. Μάλιστα το κόστος της αποζημίωσης σε περίπτωση που κάποιος εμφανιστεί αλλά δεν υπάρχει θέση είναι μικρό και δεν τους στοιχίζει οικονομικά.
Τέλος αυτά τα αεροπλάνα που πετάνε σε εταιρείες χαμηλού κόστους, δεν μένουν πολύ ώρα στα αεροδρόμια, και δεν πληρώνουν μεγάλα τέλη αεροδρομίου, που είναι ένα μεγάλο κόστος για τις άλλες εταιρείες.