Σε ρυθμούς προ της πανδημίας έχει επανέλθει η κίνηση σε μικρές και μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, εδώ και αρκετό καιρό με τα αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά στους δρόμους να μετρούνται σε πολλά εκατομμύρια.
Ένα από τα πλεονεκτήματα των lockdown ήταν η μεγάλη μείωση της κυκλοφορίας σε όλες τις πόλεις. Η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους μειώθηκε σημαντικά το 2020, ειδικά από τη στιγμή που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο Covid-19. Από τα τέλη του ίδιου έτους, ωστόσο, η οδική κυκλοφορία παρουσίασε ξανά αυξητικές τάσεις.
Η έντονη κυκλοφορία στους δρόμους, λένε, οι αρμόδιοι είναι σημάδι οικονομικής ανάπτυξης και αυτό επειδή από τη στιγμή που κυκλοφορείς, ξοδεύεις και χρήματα. Μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, η κίνηση στους δρόμους επανήλθε σε επίπεδα προ πανδημίας, ενώ σε μερικές πόλεις, όπως η Αθήνα, παρουσιάζει έντονα αυξητικές τάσεις.
Για να προσδιοριστεί το πόσα αυτοκίνητα κινούνται καθημερινά στους δρόμους των πόλεων συλλέγονται ανώνυμα δεδομένα από διάφορα οχήματα, από συσκευές κινητών τηλεφώνων και συστήματα πλοήγησης.
Αν οδηγείτε στους δρόμους της Αθήνας, σίγουρα έχετε αναρωτηθεί πόσες ώρες ή ημέρες χάνετε από τη ζωή σας σταματημένοι σε φανάρια ή ουρές αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας INRIX, που παρακολουθεί τις εξελίξεις στους δρόμους σε παγκόσμιο επίπεδο, έως και 78 ώρες και σχεδόν 4 ημέρες ανά έτος χάνει ο μέσος οδηγός στην πρωτεύουσα, εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Αν και η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 27% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορονοϊού, η Αθήνα βρίσκεται πλέον πιο ψηλά στη λίστα με τις πόλεις που εμφανίζουν τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η χειρότερη κίνηση στους δρόμους παρατηρείται στο Λονδίνο, όπου ο μέσος οδηγός έχασε το 2022 περίπου 156 ώρες εξαιτίας της κίνησης, με το Σικάγο των ΗΠΑ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, έχοντας 155 χαμένες ώρες. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Παρίσι με 138 ώρες χαμένες πίσω από το τιμόνι.
Αναλυτικά οι πρώτες δέκα χώρες με το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα.
Η Αθήνα βρέθηκε φέτος στην 26η θέση, από την 30η που είχε βρεθεί το 2021. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία η μέση ταχύτητα ενός οχήματος στο κέντρο της πόλης δεν ξεπερνά τα 22,5χλμ. tην ώρα.
Λονδίνο (156 ώρες)
Σικάγο (155 ώρες)
Παρίσι (138 ώρες)
Βοστώνη (134 ώρες)
Μπογκοτά (122 ώρες)
Παλέρμο (121 ώρες)
Τορόντο (118 ώρες)
Νέα Υόρκη (117 ώρες)
Μοντερέι (116 ώρες)
Φιλαδέλφεια (114 ώρες)
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.