Εάν έχετε την εντύπωση ότι τα ταξί στην ελληνική πρωτεύουσα ήταν πάντα κίτρινα, τότε κάνετε μεγάλο λάθος. Η ιστορία των ταξί ‘άλλωστε δεν ξεκινάει με μηχανοκίνητα οχήματα. Οι άμαξες με τα άλογα έκαναν εκείνες τη δουλειά των ταξί αρχικά, μέχρι που τα μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν στην Αθήνα στις αρχές του 20ου αιώνα.
Το πρώτο ταξί κυκλοφόρησε το 1902, αν και κάποιοι ήδη έκαναν πειρατικές μεταφορές. Ωστόσο όχι πολλοί, γιατί η αγορά ενός αυτοκινήτου τότε ήταν μια τεράστια πολυτέλεια. Άλλωστε ο πληθυσμός της Αθήνας δεν ήταν μεγάλος τότε, αφού μόλις είχε αρχίσει η αστυφιλία.
Αργότερα τα ταξί δεν είχαν συγκεκριμένο χρώμα, μέχρι που έγιναν όλα γκρι. Και όπως βλέπουμε από φωτογραφίες και ταινίες, παρέμειναν γκρι μέχρι και το 1981.
Τότε με υπουργική απόφαση το επίσημο χρώμα των ταξί μετατράπηκε σε κίτρινο, με τα οχήματα να αρχίζουν να το αλλάζουν σταδιακά. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε το 1983, και από τότε για περίπου 40 χρόνια, τα ταξί της Αθήνας έχουν αυτό το χρώμα.
Γιατί επιλέχθηκε αυτό το χρώμα; Το κίτρινο χρώμα χρησιμοποιήθηκε πρώτα στα ταξί της Νέας Υόρκης το 1907. Οι υπεύθυνοι επέλεξαν το κίτρινο χρώμα, γιατί ξεχωρίζει και είναι πιο εύκολα ορατό στους επιβάτες (και κατά τη διάρκεια της νύχτας) και στους υπόλοιπους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
Οι πελάτες τα εντοπίζουν ευκολότερα, ενώ μειώνονται οι πιθανότητες ατυχήματος. Αυτό επιβεβαιώνεται και από μια έρευνα που έγινε το 2017 στη Σιγκαπούρη, όπου υπάρχουν και μπλε και κίτρινα ταξί. Για 2,5 χρόνια, οι ερευνητές μελέτησαν τη σχέση μεταξύ της συχνότητας ατυχημάτων και του χρώματος των ταξί.
Η έρευνα έδειξε πως τα κίτρινα ταξί είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα, σε σχέση με τα μπλε. Για την ακρίβεια, το συμπέρασμα ήταν πως αν τα μπλε ταξί της Σιγκαπούρης γινόντουσαν και αυτά κίτρινα, τότε θα συνέβαιναν 917 λιγότερα ατυχήματα ετησίως.
Πάντως κάθε μεγάλη ελληνική πόλη, έχει τα δικά της χρώματα, αν εξαιρέσουμε μικρούς δήμους και χωριά, όπου τα ταξί είναι ανοιχτά γκρι ή ασημένια. Δείτε παρακάτω τη λίστα των ελληνικών πόλεων:
Αθήνα – κίτρινο
Θεσσαλονίκη – μπλε
Ρόδος – μπλε
Λάρισα – γκρι
Καβάλα – πορτοκαλί /από 2009 μετατροπή σε λευκό
Βέροια – κίτρινο
Ηράκλειο – γκρι
Σαλαμίνα – γκρι
Άργος – κίτρινο
Βόλος – γκρι
Πάτρα – βυσσινί
Χαλκίδα – βυσσινί
Μεσολόγγι – γκρι
Αλεξανδρούπολη – κίτρινο
Σάμος – γκρι
Ιωάννινα – κυπαρισσί
Τρίκαλα – γκρι
Καρδίτσα – γκρι
Γρεβενά – κόκκινο
Φλώρινα – γαλάζιο
Καστοριά – κίτρινο
Κιλκίς – κίτρινο
Σέρρες – κίτρινο
Έδεσσα – βυσσινί
Κοζάνη – μπλε
Χανιά – μπλε
Πολύγυρος – μαύρα
Καρπενήσι – γκρι
Λαμία – κόκκινο
Δράμα – κίτρινο
Ξάνθη – κυπαρισσί
Κομοτηνή – κόκκινο
Ηγουμενίτσα – κόκκινο
Πρέβεζα – κίτρινο
Άρτα – χρυσαφί
Κέρκυρα – μπλε
Μυτιλήνη – κίτρινο ή γκρι
Καλαμάτα – πράσινο της ελιάς
Ρεθυμνο – άσπρο
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.