Μία νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων, θα υλοποιηθεί στη Δυτική Αττική, με στόχο τη σύνδεση των οικισμών της περιοχής.
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την Αττική και κυρίως για το δυτικό κομμάτι της άρχισε να υλοποιείται στις αρχές του τρέχοντος έτους, ώστε να εξασφαλιστούν γρηγορότερες και πιο οικονομικές μετακινήσεις για τους επιβάτες, αλλά και μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην περιοχή.
Πρόκειται για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα. Έχει προϋπολογισμό περίπου 96 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το έργο θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Ειδικότερα, κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί – μεταξύ άλλων – τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι 7 νέοι σταθμοί:
ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
Ασπροπύργου,
Βαμβακιάς,
Ελευσίνας,
ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
Λουτρόπυργου,
Νέας Περάμου
Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, όπως και τις απαιτούμενες δι-επαφές με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο.
Παράλληλα, θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα θα είναι 80 χλμ./ώρα.