ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Σήραγγα Ευρασία: Το τούνελ που ενώνει Ευρώπη με Ασία (βίντεο)

Μια φαραωνική υποδομή που κόστισε πάνω από 1,2 δισ. δολάρια

Σήραγγα Ευρασία: Το τούνελ που ενώνει Ευρώπη με Ασία (βίντεο)

Οι μετακινήσεις των πολίτων στη μεγαλούπολη των 18 εκατ. κατοίκων έχουν γίνει ευκολότερες εδώ και λίγα χρόνια χάρη σε μία σύγχρονη υποδομή.

Μια φαραωνική υποδομή που κόστισε πάνω από 1,2 δισ. δολάρια βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη, έχοντας βελτιώσει θεαματικά τις μετακινήσεις των πολιτών.

Πρόκειται για το υποθαλάσσιο τούνελ υπό την ονομασία «Avrasya» (Ευρασία) που εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2016 και περνάει κάτω από τον Βόσπορο, συνδέοντας οδικώς την ευρωπαϊκή με την ασιατική όχθη της μεγαλουπόλης των 18 εκατ. κατοίκων.

Η σήραγγα μήκους 5,4 χλμ., εκ των οποίων τα 3,4 χλμ. περνούν κάτω από τον Βόσπορο, επιτρέπει στους οδηγούς να περάσουν από τη μία όχθη του πορθμού στην άλλη, σε 15 λεπτά, αντί για 1,5 ή 2 ώρες που χρειάζονταν όταν υπήρχε μποριλιάρισμα.

Έχει δύο πατώματα, κατασκευάστηκε από τον τουρκικό ιδιωτικό κατασκευαστικό όμιλο Yapi Merkezi και τον νοτιο-Κορεατικό όμιλο SK Group, και μπορεί να «φιλοξενήσει» 120.000 έως και 130.000 αυτοκίνητα καθημερινά. Με δεδομένο ότι η Κωνσταντινούπολη είναι σεισμογενής πόλη, το τούνελ έχει κατασκευαστεί ώστε να αντέχει σε σεισμούς μεγέθους 7,5 Ρίχτερ.

Οι οδηγοί πρέπει να καταβάλουν διόδια, ενώ η σήραγγα βρίσκεται περίπου 1 χλμ. νότια της σιδηροδρομικής σήραγγας του Μαρμαρά που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2013.

Το «Avrasya» τούνελ αποτελούσε όραμα πολλών δεκαετιών, και συγκεκριμένα από τον 19ο αιώνα, αλλά εγκαταλείφθηκε λόγω της έλλειψης των απαραίτητων τεχνικών μέσων.

Το πλήθος, ωστόσο, παρόμοιων έργων που υλοποιήθηκαν τον 21ο αιώνα, αναβίωσαν το όραμα για μια οδική σήραγγα στον Βόσπορο, η οποία το 2016 πήρε σάρκα και οστά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η συγκεκριμένη υποδομή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον μετριασμό της κίνησης στην Κωνσταντινούπολη, συμβάλλει στην ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών της Κωνσταντινούπολης παρέχοντας την πιο πρακτική σύνδεση μεταξύ των δύο αεροδρομίων της πόλης, δηλαδή του αεροδρομίου Ατατούρκ και του αεροδρομίου Sabiha Gokcen, και τέλος μετριάζει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.